با گوشی های خوش قیمت Redmi Note 8 و Redmi Note 8 Pro آشنا شوید.

پنج‌شنبه 14 شهریور 1398
موبايل
چند روز پیش بود که شیائومی گوشی های بسیار خوش قیمت و پر از امکانات رد می نوت 8 و رد می نوت 8 پرو را معرفی کرد
چند روز پیش، شرکت شیائومی و برند زیر مجموعه اش، Redmi سرانجام و بعد از چندین ماه انتشار خبر و پوستر، از Redmi Note 8 و Redmi Note 8 Pro به عنوان جانشینان میان رده های محبوب  Redmi Note 7  رونمایی کرد. نسخه استاندارد این سری جدید یک اسمارت فون دوست داشتنی و ارزان قیمت است، ولی نوت 8 پرو اولین اسمارت فونی است که به صورت رسمی معرفی شده و یک دوربین 64 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

Redmi Note 8

قلب تپنده این دستگاه یک چیپست اسنپدراگون 665 و 11 نانومتری است که از هشت هسته Kryo 260 تشکیل شده: چهار هسته از این چیپست سرعت کلاک 2.2 و چهار هسته دیگر سرعت 1.8 گیگاهرتزی دارد.
ساختمان دوربین این دستگاه از چهار لنز دوربین تشکیل شده است: یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی ISOCELL  ساخت سامسونگ، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق سنج. در بریدگی نمایشگر هم یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی تعبیه شده است.
حال که صحبت از نمایشگر شد، لازم است بگوییم که Redmi Note 8 از یک پنل LCD 6.3 اینچی با رزولیشن FHD+ استفاده میکند. عدم استفاده از پنل OLED در این دستگاه اقتصادی به این معناست که اسکنر اثر انگشت در بخش پشتی باقی میماند و به زیر نمایشگر انتقال نیافته است.
سایر مشخصات فنی باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 18 واتی، پورت USB-C و جک هدفون 3.5 میلی متری می باشد. Redmi Note 8 در رنگ های مشکی، سفید، آبی عرضه خواهد شد و نسخه 4/64 گیگابایتی آن هم با برچسب قیمت 140 دلاری به دست مشتریان خواهد رسید. البته ردمی دو نسخه دیگر را هم در دسترس کاربران قرار داده است: نسخه 6/64 گیگابایتی با قیمت 167 دلار و نسخه 6/128 گیگابایتی با برچسب قیمت 195 دلار.

Redmi Note 8 Pro

با اینکه شرکت Realme با معرفی غیر رسمی Realme XT سعی داشت محصول ردمی را زیر سایه خود برده و محصول خود را به عنوان اولین دستگاه بهره مند از دوربین 64 مگاپیکسلی معرفی کند، ولی Redmi Note 8 Pro  اولین دستگاهی است که به صورت رسمی معرفی شده و دوربین 64 مگاپیکسلی دارد. این دستگاه از یک سنسور ISOCELL Bright GW1 ساخت سامسونگ استفاده میکند که از تکنولوژی فیلتر Quad Binning هم بهره مند است.
نمایشگر این دستگاه 6.53 اینچ و از نوع LCD با رزولیشن +Full HD میباشد. حاشیه های این میان رده بسیار باریک است، به طوریکه چانه آن تنها 4.2 میلیمتر میباشد.
اگر از پشت به این دو دستگاه نگاه کنید، به سادگی میتوانید آن ها را از هم تشخیص دهید، چرا که ردمی نوت 8 پرو ساختمان دوربین چهارگانه خود را در وسط بخش پشتی جای داده است. به غیر از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، سایر ماژول ها همان لنز های 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق سنج تعبیه شده در مدل غیر پرو است.
تصاویر سلفی هم توسط یک دوربین 20 مگاپیکسلی ثبت خواهد شد که با قابلیت های هوش مصنوعی زیادی همراه است.
پردازنده  Note 8 Pro،یک چیپست Helio G90T ساخت شرکت Mediatek است. این دستگاه در استفاده از این پردازنده هم اولین در دنیا است. در کنار پردازنده، 6 یا 8 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی هم در نظر گرفته شده است. تامین انرژی هم بر عهده یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که با توان 18 واتی شارژ میشود.
این دستگاه اولین محصول این برند است که از سیستم خنک کننده مایع استفاده میکند تا هنگام اجرای بازی های سنگین، دمای Note 8 Pro بالا نرود. به منظور دستیابی به بهترین تجربه گیمینگ، گفته شده دستگاه میتواند به طور همزمان هم از اتصال Wi-Fi بهره ببرد و هم اتصال 4G.
Redmi Note 8 Pro  در رنگ های مشکی، سفید و سبز تولید و عرضه خواهد شد و در اواخر تابستان یا اوایل پاییز به بازار می آید. مدل پایه این دستگاه با رم و حافظه 6 و 64 گیگابایتی 195 دلار خواهد بود، در حالیکه نسخه 8/128 گیگابایتی آن هم با برچسب قیمت 250 دلاری عرضه خواهد شد.


مشاهده قیمت به روز و آنلاین انواع گوشی موبایل در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با گوشی های خوش قیمت Redmi Note 8 و Redmi Note 8 Pro آشنا شوید.


* الزامی
* الزامی