نقد و بررسی تخصصی گوشی Samsung Galaxy A80

یک‌شنبه 23 تیر 1398
موبايل
بررسی ویژگی های گوشی جدید گلکسی A80 سامسونگ و آشنایی با کیفیت دوربین و صفحه نمایش و سایر ویژگی های این گوشی زیبا
Galaxy A80 یک ویژگی جالب دارد. اینکه دوربین سه گانه پشتی آن با موتوری چرخشی به سمت جلو می آید و به عنوان یک دوربین سلفی عمل میکند. اگر بخواهید آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه گوشی های موبایل را در دستان خود داشته باشید ، A80 میتوانند یک مورد عالی باشد. عرضه جهانی Galaxy A80 از روز هشتم خرداد ماه آغاز شد و با قیمت حدود 650 دلاری توانست محبوبیت نسبتا زیادی کسب کند.




 تصاویر Galaxy A80



طراحی Galaxy A80


Galaxy A80 طراحی شیشه ای پریمیوم دارد و فریم فلزی آن هم حس خوبی القا میکند. البته با ابعاد 165.2 در 76.5 در 9.3 میلی متری کمی بزرگ و ضخیم است و استفاده با یک دست را کمی دشوار میکند. همچنین موتور پشت دوربین چرخشی آن کمی بخش بالایی دستگاه را سنگین کرده است. این ابعاد و وزن زیاد، A80 را به دستگاهی تبدیل کرده که باید همیشه با دو دست از آن استفاده کرد. 
دکمه پاور دستگاه در سمت راست تعبیه شده ولی دکمه صدا سمت چپ است و اگر دستتان به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند به هر دو طرف دستگاه برسد، کار با آن تا حدودی ساده است. A80 در رنگ های مشکی، طلایی و سفید به فروش خواهد رسید. 
در این میان رده، هیچ جک هدفونی دیده نمیشود. در بخش زیرین یک شیار سیمکارت، پورت USB-C و اسپیکر تکی تعبیه شده است. البته بزرگترین خصوصیت طراحی این دستگاه، دوربین چرخشی آن است. به صورتی که بخش بالایی دستگاه به بیرون میجهد و سپس دوربین پشتی به سمت کاربر چرخیده و به دوربین سلفی تبدیل میشود.




 تصاویر Galaxy A80

بیرون آمدن بخش بالایی و چرخش دوربین ها فرآیند جالب و جدیدی است که با بارها بالا پایین کردن دوربین هم هیچ مشکلی پیش نمی آید. 
به نظر میرسد که ویژگی جدید این دستگاه به نقطه ضعف آن تبدیل شود ولی سامسونگ اعلام کرده که این موتور پاپ آپ میتواند سال های سال بدون مشکل کار کند.
البته با این حال نگرانی هایی در مورد کارکرد آن وجود دارد. درست مثل Oppo Find X که بخش چرخشی مشابهی دارد، معلوم نیست که اگر A80 سقوط کند، هنوز هم این موتور پاپ آپ میتواند کار کند یا خیر. به علاوه، با توجه به دوربین چرخشی درون این بخش، پتانسیل تخریب اجزای آن بیشتر هم میشود. 
این بخش مکانیکی همچنین به این معناست که نمیتوان از کیس محافظ گوشی  که بتواند تمام دستگاه را بپوشاند، استفاده کنید. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از A80، حواستان را جمع کنید!
با اینحال، این دوربین چرخشی باعث میشود که نمایشگر A80 تمام صفحه باشد و هیچ بریدگی یا حفره مزاحمی در آن دیده نشود.



کیفیت نمایشگر Galaxy A80


سامسونگ تا جاییکه میتوانسته حاشیه های دور تا دور نمایشگر را کم کرده تا یک طراحی مدرن را ایجاد کند. 
با رزولیشن Full HD+ و پنل Super AMOLED، نمایشگر Galaxy A80 روشن است، کیفیت تصویرش بالاست و رنگ های زنده ای را به تصویر میکشد که بازی و تماشای فیلم و سریال را بسیار لذت بخش میکند. 
در آخر یک اسکنر اثر انگشت هم زیر نمایشگر تعبیه شده. قابلیتی که به طور کلی در پرچمداران شرکت ها یافت میشود، بنابراین دیدن چنین تکنولوژی جالبی در یک میان رده با قیمت پایین تر، نشانه خوبی است.






 تصاویر Galaxy A80

مشاهده قیمت به روز انواع گلس و محافظ صفحه نمایش برای گوشی های جدید و قدیمی بازار



کیفیت دوربین عکاسی و فیلمبرداری Galaxy A80


هدف اصلی از به کارگیری دوربین های چرخشی این است که کاربر بتواند از قابلیت های برجسته دوربین اصلی، برای ثبت سلفی استفاده کند. چرا که بیشتر اسمارت فون ها دوربین های پشتی شگفت انگیزی دارند ولی در ثبت سلفی عالی، ضعیف عمل میکنند. 
با توجه به اینکه سامسونگ با تولید Galaxy A80 یا سایر اعضای سری A، نسل جوانی که عاشق خلاقیت، به اشتراک گذاری و ارسال محتوای ویدیویی را هدف قرار داده است، اینکه بهترین تجربه استفاده از دوربین به کاربر ارائه شود، نکته بسیار مهمی است. 
وقتی اپلیکیشن دوربین را باز میکنید، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 به صورت پیش فرض به کار می افتد، ولی اگر بخواهید زاویه دید 123 درجه ای داشته باشید، فعال سازی لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض کار ساده ایست.




 تصاویر Galaxy A80

البته کیفیت این لنز به خوبی دوربین اصلی نیست، ولی اینکه زاویه دید جدیدی در دسترس داشته باشید، بسیار خوب است. البته سامسونگ در انجام این کار اولین نیست، چرا که تعداد زیادی از سازنده های گوشی های اندرویدی چنین ساختار دوربین را ارائه میدهند، ولی به هر حال داشتن دو لنز دوربین نکته مثبتی است. 
لنز سوم این ساختمان دوربین، سنسور سنجش عمق سه بعدی است که هنگام تصویر برداری در حالت Live Focus، پس زمینه را تار میکند و تمرکز اصلی دوربین را روی سوژه جلوی دوربین قرار میدهد. این حالت، پاسخ سامسونگ به حالت پرتره گوشی های اپل آیفون میباشد. 
در تست هایی که از دوربین این دستگاه گرفته شد، حالت Live Focus به خوبی عمل کرد. کاربر در این حالت میتواند میزان تاری پس زمینه را مشخص کند و قبل از لمس شاتر، به طور زنده نتیجه را ببیند. 
این دوربین همچنین امکان ضبط ویدیو در حالت Live Focus را نیز فراهم میکند و به صورت همزمان پس زمینه را تار کرده و کلیپی چشم نواز را تولید میکند. البته این حالت و حالت ضبط ویدیو در حالت فوق آهسته، تنها زمانی در دسترس است که دوربین در بخش پشتی است.



باتری و عمکلکرد سخت افزاری Galaxy A80


باتری Galaxy A80، گنجایش معمولی 3700 میلی آمپر ساعتی دارد و میتواند با توان 25 واتی شارژ شود. 
زیر بدنه آن هم میتوان یک چیپست هشت هسته ای را یافت که با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده و فضا و قدرت پردازشی زیادی برای اجرا و ذخیره سازی اپ، بازی، عکس و ویدیو در اختیار کاربر قرار میدهد. 
متاسفانه امکان افزایش حافظه با کارت حافظه خارجی در این دستگاه وجود ندارد، بنابراین اگر به دانلود اپ ها و بازی های حجیم عادت دارید، بهتر است حواستان به فضای داخلی A80 باشد. 
رابط کاربری Galaxy A80 همان One UI مبتنی بر اندروید 9 تعبیه شده در پرچمداران سری Galaxy S10 میباشد. این رابط کاربری بسیار ساده و سبک است، بنابراین اگر قبلا از محصولات سامسونگ استفاده نمیکرده اید، مشکلی برای یادگیری کامل این سیستم عامل نخواهید داشت.




 تصاویر Galaxy A80



جمع بندی


اصلی ترین محبوبیت و جلب توجه Galaxy A80، دوربین منحصر به فرد و چرخشی آن است. البته تنها نکته مثبت این دستگاه، طراحی دوربین آن نیست، بلکه سامسونگ ویژگی ها و قابلیت های زیادی در میان رده جدید خود قرار داده تا کاربر از خرید خود لذت ببرد. 
به طور کلی موفقیت و محبوبیت این میان رده به قیمت آن بستگی دارد. با توجه به نمایشگر بزرگ و سیستم خارق العاده دوربین این دستگاه، سامسونگ قیمت بالایی برای دستگاه خود تعیین کرده که حتی به محدوده پرچمداران هم وارده شده است.



مشاهده قیمت به روز و آنلاین فروشندگان Galaxy A80 برای خرید با بهترین قیمت

نظرات کاربران در مورد نقد و بررسی تخصصی گوشی Samsung Galaxy A80


* الزامی
* الزامی