با گوشی Xperia 1 سونی اولین گوشی با صفحه نمایش OLED با کیفیت 4K آشنا شوید

چهارشنبه 29 اسفند 1397
موبايل
Xperia 1 جانشین مدل XZ خواهد بود. این پرچمدار جدید که در کنگره جهانی موبایل امسال توسط سونی معرفی شد،
Xperia 1 جانشین مدل XZ خواهد بود. این پرچمدار جدید که در کنگره جهانی موبایل امسال توسط سونی معرفی شد، اولین نمایشگر OLED با کیفیت 4K در جهان را دارد و اولین اسمارت فون سونی با دوربین سه گانه نیز خواهد بود.

نمایشگر 6.5 اینچی این پرچمدار با نسبت تصویر 21:9 به نمایشگر CinemaWide معروف است. این نمایشگر پردازش تصویر قرض گرفته از تلویزیون های پریمیوم Bravia را با کالیبراسیون رنگ مانیتور های حرفه ای سونی ادغام کرده تا بهترین کیفیت ممکن را به کاربر ارائه دهد
نمایشگر Xperia 1 رزولیشن 3840 x 1644 دارد که از HDR هم پشتیبانی میکند. آمازون و نتفلیکس از همین حالا محتوای HDR با نسبت تصویر 21:9 را فراهم کرده اند تا با اسپیکر های استریو و صدای Dolby Atmos این گوشی، بهترین تجربه مولتی مدیا را برای کاربر به ارمغان بیاورند.
دوربین پشتی از سه لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. لنز اصلی یک سنسور 1/2.6" با درجه دیافراگم f/1.6 و با قابلیت SteadyShot اوپتیکال و فوکوس خودکار Dual Pixel خواهد بود. این لنز را یک سنسور تله فوتو با اندازه کانونی 52 میلی متری و زوم دو برابری، و یک لنز فوق عریض با فاصله کانونی 16 میلی متری همراهی میکند.
قابلیت فوکوس خودکار چشمی به گونه ای است که سنسور اصلی چشمان سوژه را ردیابی میکند و حتی با خارج شدن و وارد شدن دوباره سوژه به کادر، فوکوس خودکار دوباره به کار خود ادامه میدهد. سونی قابلیت حرفه ای دیگری نیز در پرچمدار خود جای داده که CineAlta نام دارد. این قابلیت در خلق تصاویر سینماتیک به کمک کاربر آمده و ویدیو هایی با سرعت 24 فریم بر ثانیه ثبت میکند و رنگ ها و حالت تصویر را به صورت خودکار مدیریت میکند.

نمایشگر این پرچمدار به کمک دوربین های اصلی ویژگی های جذاب و زیادی به ارمغان آورده است. از جمله این ویژگی ها میتوان به حالت Creator برای خلق نما های سینماتیک و زیبا، کاهش نویز تصویر با فرمت RAW و ثبت تصاویر پشت سرهم با سرعت ده فریم در ثانیه، اشاره کرد.
قلب تپنده Xperia 1 از یک چیپست اسنپدراگون 855 به همراه 6 گیگابایت رم تشکیل شده است. حافظه داخلی نیز 64 یا 128 گیگابایت خواهد بود که کاربر به کمک کارت microSD امکان افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات را نیز خواهد داشت.
حالت Game Enhancer این اسمارت فون بین عملکرد پردازشگر و باتری تعادل ایجاد میکند و از بازی های در حال اجرا هم ویدیو ضبط کرده و به صورت همزمان در یوتیوب استریم میکند.
این ویژگی ها فقط قسمتی از قابلیت های مولتی تسکینگ Xperia 1 هستند. یک قابلیت به نام Pair نیز وجود دارد که امکان اجرای همزمان دو برنامه در نمایشگر را فراهم میکند.
میتوان گفت که تنها نقطه ضعف این دستگاه، باتری 3330 میلی آمپر ساعتی آن است که البته از ویژگی های Battery Care و Smart Stamina بهره میبرد. شرکت سازنده همچنین امکان پشتیبانی از USB Power Delivery را نیز فراهم کرده که البته همچین شارژری در جعبه دستگاه وجود ندارد.


طبق اعلام شرکت سازنده، این پرچمدار مجوز IP68 را اخذ کرده و هم در بدنه پشتی و هم جلویی آن از شیشه محافظ Gorilla Glass 6 استفاده شده است. سنسور اثر انگشت در بخش کناری دستگاه به کار رفته ولی این دفعه در دکمه پاور تعبیه نشده است.
Xperia 1 اواخر بهار سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. قیمت و تاریخ عرضه دقیق آن هنوز در دسترس نیست و در روز های آتی اعلام خواهد شد.

خرید گوشی با بهترین قیمت در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با گوشی Xperia 1 سونی اولین گوشی با صفحه نمایش OLED با کیفیت 4K آشنا شوید


* الزامی
* الزامی