گوشی هوآوی Mate 20 Pro صاحب مقام بهترین دوربین گوشی موبایل در جهان شد

جمعه 12 بهمن 1397
موبايل
دوربین گوشی میت 20 پرو در بخش کیفیت دوربین، امتیاز خارق العاده 109 را دریافت کرد.

وبسایت DxOMark نتایج ارزیابی دوربین Huawei Mate 20 Pro را منتشر کرد و امتیاز کلی 109 را به آن اعطا کرد. در واقع اینعدد، بالاترین امتیازی است که DxOMark بهدوربین یک اسمارت فون داده، ولی این پرچمدار به تنهایی در صدر جدول قرار ندارد،بلکه محصول دیگری از این شرکت چینی هم موفق به دریافت همچین امتیازی شده است، ناماین رقیب سرسخت P20 Pro است.

ریز نمرات به دست آمده تقریباً با P20 Pro برابر است، ولی تفاوت اصلی در امتیاز بخشبوکه است که با دریافت نمره 60، از رقیب خود 10 امتیاز کمتر است. البته در چند بخشفیلم برداری نیز از رقیب خود امتیاز کمتری دریافت کرده است، مخصوصاً در بخش نویز وتثببت تصویر که به ترتیب 5 و 2 امتیاز کمتر از P20 Pro دارد.

در نتیجه کلی، Mate20 Pro در بخش عکس برداری امتیاز 114 و در بخشویدیو نیز امتیاز 97 را دریافت کرده است. از سوی دیگر P20Pro نیز در بخش عکس برداری همین امتیاز رادریافت کرده ولی موفق شده در بخش ویدیو یک امتیاز بیشتر از Mate20 Pro را کسب کند. همانطور که میدانید، مقایسهکیفیت تصویر برداری دو اسمارت فون به وسیله اعداد کار اشتباهی است، ولی با اطمینانمیتوان گفت که هر دو دستگاه دوربین هایی فوق العاده دارند و در صدر جدول اسمارتفون های جهان قرار میگیرند.


در ادامه خلاصه ای از مقاله منتشر شده در این وبسایت را آورده ایم تا با کیفیت تصویر برداری این اسمارت فون بیشتر آشنا شوید.
-  Exposure یا نوردهی، کمی از P20 Pro و iPhone XS بهتر است، مخصوصاً وقتی پشت سوژه نور باشد.
-  میزان شارپ شدن تصویر کمی نسبت به P20 Pro بهبود یافته، البته بسیاری از منتقدین از شارپ بودن زیاد تصویر در P20 Pro شکایت داشتند.
-  جزئیات و شفافیت تصاویر نیز نسبت به P20 Pro و حتی iPhone XS بهبود یافته است.
-  به دلیل وجود سنسور مونوکروم، جزئیات تصاویر ثبت شده با P20 Pro در زوم سه برابری، از رقیب خود بهتر بود.
-  کیفیت تصویر در حالت بوکه در P20 Pro اندکی از رقیب خود بهتر است، ولی انزوای سوژه در Mate 20 Pro کمی قوی تر بود.
-  نقطه ضعف اصلی دوربین های این گوشی در بخش تثبیت یا Stabilization ویدیو است که در نور کم لرزش های قابل توجهی را به نمایش میگذاشت. رِنج داینامیک در بهترین حالت قرار ندارد ولی با اینحال قابل قبول بوده و با P20 Pro برابر است.
برخی کارشناسان معتقد بودند که دوربین Mate 20 Pro به دلیل عدم استفاده از سنسور مونوکروم، کمی از P20 Pro عقب بماند ولی خلاف این عقده ثابت شد. این سنسور، در Mate 20 Pro با یک دوربین همه کاره فوق عریض تعویض شده که قابلیت ثبت تصاویر جذاب ماکرو یا لانگ شات را دارد که برای اسمارت فون ها نکته ای جذاب و غیر معمول محسوب میشود. اما از آنجایی که استفاده از یک دوربین عریض در امتیاز های DxOMark تاثیری ندارد، امتیاز های کلی این دو پرچمدار مساوی شده اند.
در سال های اخیر، امتیاز های DxOMark معیار مهمی برای تقابل گوشی های شرکت های سازنده شده ولی مقایسه کیفیت تصویر برداری دو اسمارت فون، قطعا پیچیده تر از مقایسه دو عدد است. این روز ها، دوربین های گوشی ها بسیار پیچیده شده و متغییر های زیادی وجود دارد که باید برای ارزیابی صحیح دوربین دو دستگاه مورد توجه قرار گیرد.


مشاهده بهترین قیمت انواع گوشی موبایل در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد گوشی هوآوی Mate 20 Pro صاحب مقام بهترین دوربین گوشی موبایل در جهان شد


* الزامی
* الزامی