سونی از گوشی های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت رونمایی کرد+قیمت حدودی

دوشنبه 7 اسفند 1396
موبايل
سونی نیز همانند دیگر کمپانی های حاضر در نمایشگاه MWC 2018 از نسل جدید گوشی های هوشمند خود به نام های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت پرده برداشت
دو اسمارت فونی که تفاوت نسبتا زیادی با مدل های قبلی متعلق به این شرکت ژاپنی دارند و به ویژگی ها و قابلیت های جدید مجهز شده اند. از میان این موارد می توان به نمایشگر بزرگ و کشیده با نسبت ابعاد  2:1، حاشیه های بسیار کم اطراف نمایشگر، پردازنده قدرتمند شرکت کوالکوم و نوآوری جالب HDR در دوربین گوشی اشاره کرد

استفاده از طراحی جدید
سونی در طی چند سال گذشته، تغییر زیادی را در طراحی گوشی های هوشمند خود ایجاد نکرده که البته این مسئله برای برخی کاربران خوشایند بوده و به مذاق برخی ها نیز خوش نیامده است. اما امسال این شرکت، از طراحی جدیدی برای محصولات خود استفاده کرد به طوری که اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت را ظاهری مدرن و امروزی و مجهز به نمایشگری با نسبت ابعاد 2:1 معرفی کرد. طراحی قسمت پشتی این دو گوشی نیز برخلاف مدل های قبلی این شرکت، صاف نیست و از انحنای اندکی برخوردار است.
نمایشگر هر دو گوشی بواسطه پوشش گوریلا گلس 5 محافظت می شود و از فریمی فلزی در بدنه این دو دستگاه استفاده شده است. اما اکسپریا XZ2 از قاب پشتی شیشه ای و اکسپریا XZ2 کامپکت از قاب پشتی پلاستیکی بهره می برد. هر دو مدل در رتگ های نقره ای، مشکی، سبز و صورتی عرضه خواهند شد. سونی، اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت را به سنسور اثر انگشت در قسمت پشتی (ژیر ماژول دوربین) مجهز کرده و بدنه هر دو در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

نمایشگرهای HDR و بلندگوهای استریو
حاشیه اطراف نمایشگر در این دو گوشی به حداقل رسیده و نمایی امروزی را برای این دو محصول به ارمغان آورده است. این نمایشگر از نسبت ابعاد 2:1 با رزولوشن فول اچ دی پلاس و پشتیبانی از محتواهای HDR برخوردار است. به گفته سونی، به لطف قابلیت HDR این دو گوشی، می توان از تماشای محتواهایی با فناوری واقعی HDR لذت برد. نمایشگر اکسپریا XZ2 از ابعاد 5.7 اینچی و اکسپریا XZ2 کامپکت از ابعاد 5 اینچی برخوردار است. قابلیت جدید به کار رفته در این دو گوشی، سیستم لرزش دینامیک نام دارد که وظیفه تجزیه و تحلیل خروجی صوتی گوشی را برعهده دارد و به منظور تجربه عمیق‌تر اجرای بازی و یا تماشای ویدیو، لرزش های اندکی را به گوشی وارد می آورد. بلندگوهای استریو نیز از دیگر ویژگی های جالب توجه اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت است به طوری که سونی ادعا کرده، این دو گوشی قادرند بلندی صدایی بی نظیری را در میان گوشی های هوشمند به ارمغان آورند.

سخت افزار؛ پردازنده پرقدرت اسنپدراگون 845
هر دو اسمارت فون اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت به جدیدترین پردازنده شرکت کوالکوم یعنی اسنپدراگون 845 مجهز شده اند. این چیپست از هشت هسته جدید کایرو 385 با حداکثر سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتزی بهره می برد و به تراشه گرافیکی آدرنو 640 نیز مجهز شده است. این پردازنده قادر است تا 30 درصد، سرعت رندرینگ گرافیکی را ارتقا دهد و تا 30 درصد نیز مصرف انرژی دستگاه را کاهش دهد. این دو گوشی همچنین از مودم جدید X20 LTE بهره می برند که قادر است سرعت انتقال را تا 20 درصد افزایش دهد.

دوربین Motion EYE با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K و اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه
یکی از ویژگی های جالب توجه به کار رفته در اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت، سیستم دوربین این دو گوشی است به طوری که سونی این دو محصول را به قابلیت ضبط ویدیوهای 4K HDR مجهز کرده که البته می توان این ویدیوها را با کیفیت بالا بر روی نمایشگر این دو گوشی نیز مشاهده کرد. از طرفی دیگر، قابلیت ضبط ویدیوهای اسلو موشن و یا همان حرکت آهسته نیز ارتقا یافته و اکنون کاربران اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت می توانند این ویدیوها را با رزولوشن بالای 1080p و سرعت 960 فریم بر ثانیه ضبط کنند. و در نهایت، قابلیت 3D Creator این گوشی که در مدل اکسپریا XZ1 نیز به کار رفته بود، قادر است از چهره افراد و یا هر چیز دیگری، اشیای سه بعدی خلق کند.

قیمت و زمان عرضه اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت


اگرچه سونی اطلاعات رسمی را در این رابطه منتشر نکرده، اما گفته می شود که این دو گوشی در ماه مارس روانه بازار خواهند شد. بر اساس پیش بینی ها، اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت به ترتیب با قیمتی بالاتر از 700 و 600 دلار تعیین شده برای مدل های سال قبل به فروش خواهند رفت.


مشاهده قیمت به روز گوشی های سونی در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد سونی از گوشی های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت رونمایی کرد+قیمت حدودی


* الزامی
* الزامی