نقد و بررسی تخصصی گوشی Huawei Honor 9 Lite

دوشنبه 16 بهمن 1396
موبايل
برسی ویزگی های و مشخصات گوشی جدید هوآوی با چهار دوربین و نام آنر 9 لایت
کمپانی آنر در 17 ژانویه از گوشی جدیدی به نامی آنر 9 لایت پرده برداشت که در واقع، به عنوان دومین اسمارت فون این شرکت که از چهار دوربین عکاسی بهره می برد، شناخته می شود.  این گوشی چهارمین محصول آنر در طی چهار ماه اخیر پس از گوشی های آنر 9i، آنر 7X و آنر View 10 است و نشان دهنده عزم جدی این کمپانی برای تصاحب سهم بیشتری از بازار گوشی های هوشمند است.
این گوشی را می توان یکی از پرطرفدارترین محصولات موجود در بازار دانست که توانسته با مشخصات فنی قابل قبولی و طراحی و زیبا و در کنار آن، قسمت بسیار مناسب خود، نگاه خریداران زیادی را به خود جلب کند. این گوشی  در ادامه قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به این عضو جدید خانواده محصولات هوشمند آنر بیاندازیم. با ما همراه باشید



طراحی و صفحه نمایش آنر 9 لایت


این گوشی از ترکیبی از شیشه و فلز ساخته شده و از لحاظ شکل و شمایل، بسیار شبیه به مدل آنر 9 به نظر می رسد چرا که در ساخت هر دو مدل از شیشه و فلز و لبه های منحنی استفاده شده است. هیچ اثری از دکمه فیزیکی بر روی بدنه جلویی گوشی مشاهده نمی شود و سنسور اثر انگشت نیز به قسمت پشتی بدنه منتقل شده است. آنر 9 لایت، از بدنه ای براق و صیقلی بهره می برد و از این رو، ممکن است در حین کار با گوشی، اثر انگشت کاربر بر روی بدنه باقی بماند و از این رو، می بایست هر چند وقت یکبار آن را تمیز کرد. پنل نمایشگر این گوشی از شیشه منحنی 2.5D ساخته شده و در حین کار، گوشی به راحتی به کف دست می چسبد و می توان بدون نگرانی از سر خوردن گوشی، با آن کار کرد. قسمت جلویی گوشی از حاشیه های بسیار کمی برخوردار است و نمایشگر گوشی نیز تقریبا تا لبه دستگاه امتداد یافته است. قاب پشتی، از خاصیت انعکاسی برخوردار است و می توان از آن به عنوان یک آینه نیز استفاده کرد. آنر 9 لایت از بدنه ای مقاوم برخوردار است و یکی از بهترین ها در کلاس خود به شمار می رود. در این گوشی از نمایشگر 5.65 اینچی با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد 18:9 استفاده شده و تراکم پیکسل آن نیز برابر با 248ppi عنوان شده است. این نمایشگر از عملکرد مناسبی  در نمایش محتوا برخوردار است به طوری که رنگ ها، با دقت مناسب و جزییات نیز در حد مطلوبی به نمایش درمی آیند. پنل به کار رفته در این گوشی نیز از نوع IPS LCD است.




 تصاویر Honor 9 Lite



طول عمر باتری آنر 9 لایت


کمپانی آنر، این اسمارت فون جدید را به یک باتری 3000 میلی آمپری مجهز کرده که توانسته در تست PC Mark، حدود 7 ساعت شارژ را در خود نگه دارد که در نوع خود، عملکرد خیره کننده ای به شمار می رود. این گوشی قادر است در حین استفاده معمولی، حدود یک روز بدون نیاز به شارژ کردن، کار کند. اما آن هایی که همیشه از شبکه های اجتماعی و یا بازی های موبایلی استفاده می کنند، می بایست زودتر از این ها، گوشی خود را شارژ کنند. این گوشی از طریق درگاه میکرو USB شارژ می شود و متاسفانه خبری از پورت USB-C نیست. از آن جایی که آنر 9 لایت از فناوری شارژ وایرلس پشتیبانی نمی کند مدت زمان مورد نیاز برای پر شدن شارژ دستگاه، 2 ساعت و 25 دقیقه عنوان شده است.




 تصاویر Honor 9 Lite



دوریبن آنر 9 لایت


همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، این گوشی از چهار دوربین بهره می برد که دو سنسور در قسمت پشتی و دو سنسور در قسمت جلویی تعبیه شده است. در هر دو قسمت، از سنسورهای 13 و 2 مگاپیکسلی استفاده شده که در واقع، سنسور ثانویه 2 مگاپیکسلی برای عمق بخشی به تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از دوربین های پشتی و جلویی این گوشی می توان عکس های پرتره زیبایی را ثبت کرد. این دوربین قادر است تصاویری با کیفیت بالا، جزییات دقیق و رنگ هایی بسیار نزدیک به آنچه که در واقعیت می بینیم، بگیرد. عملکرد این دوربین در محیط هایی با نور کافی به اوج خود می رسد و می توان در این شرایط، عکس های کم نظیری را ثبت کرد. اما همانند دیگر مدل های موجود در بازار، هرچه از نور محیط کم شود، عملکرد دوربین نیز افت پیدا می کند اما با این حال، کیفیت عکس های ثبت شده در شرایط نوری کم نیز در حد راضی کننده ای قرار دارد. عکس هایی پرتره ای که توسط دوربین های این گوشی گرفته می شوند، از کیفیت و وضوح بالایی برخوردارند و فرآیند جداسازی سوژه از بک گراند نیز به شیوه مطلوبی صورت می گیرد. دوربین جلویی این گوشی نیز می تواند برای علاقمندان به عکس های سلفی بسیار کاربردی باشد. نرم افزار دوربین نیز نسبتا ساده و کاربردی طراحی شده و می توان با ورود به بخش های مختلف آن، از امکانات تعبیه شده در آن برای ثبت عکس های بهتر و البته متفاوت بهره برد.  در این دوربین همچنین، حالتی به نام Pro وجود دارد که به کاربر امکان اعمال تغییرات در ایزو، نوردهی، فوکوس و غیره را می دهد. در ادامه می توانید نمونه عکس های ثبت شده توسط آنر 9 لایت را مشاهده کنید




 تصاویر Honor 9 Lite




 تصاویر Honor 9 Lite




 تصاویر Honor 9 Lite




 تصاویر Honor 9 Lite




 تصاویر Honor 9 Lite



نرم افزار و رابط کاربری آنر 9 لایت


آنر 9 لایت به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 8 اوریو و همچنین رابط کاربری جدید MIUI 8.0 مجهز شده است. این نسخه از اندروید، به قابلیت ها و ویژگی های جدیدی مجهز شده که در کنار خود، ویژگی های جدید رابط کاربری اختصاصی هوآوی را نیز جای داده است. در این گوشی، اپلیکیشن های متعددی به صورت پیشفرض نصب شده اند که از جمله آن ها می توان به موزیک پلیر، گالری، Mail و مجموعه نرم افزارهای هوآوی اشاره کرد. البته امکان حذف برخی از این اپلیکیشن ها نیز برای کاربران فراهم شده است.




 تصاویر Honor 9 Lite



سخت افزار و عملکرد آنر 9 لایت


توان پردازشی آنر 9 لایت از طریق چیپست کایرین 659 تامین می شود که درواقع، یک پردازنده میان رده به حساب می آید. این گوشی در دو مدل عرضه خواهد شد که مدل نخست به رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی و مدل دوم به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز خواهد بود. ترکیب این تراشه ها در کنار هم می توانند توان پردازشی نسبتا خوبی را برای این گوشی میان رده به ارمغان آورند. بدین معنی که کاربر می توان اپلیکیشن های مختلفی را بر روی دستگاه خود نصب و از آن ها استفاده کند. سرعت این گوشی در پردازش اطلاعات مربوط به اپلیکیشن ها در نوع خود جالب توجه است.



جمع بندی


برای آن هایی که به دنبال کار با اسمارت فونی مدرن اما با طراحی زیبا و البته مشخصات فنی قابل قبولی هستند، آنر 9 لایت می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای خرید باشد. ویژگی بارز این گوشی نسبت ابعاد 18:9 نمایشگر و دوربین های دوگانه در قسمت های پشتی و جلویی دستگاه است که با توجه به کاربرد این روزهای دوربین گوشی های هوشمند، می تواند قابلیتی متمایز کننده به حساب آید.




 تصاویر Honor 9 Lite

نقاط قوت:
·  نمایشگر باکیفیت مجهز به نسبت ابعاد 18:9
·  طراحی زیبا و چشم نواز
·  دوربین اصلی قدرتمند
·  برخورداری از نسخه جدید اندروید

نقاط ضعف:
·  عدم پشتیبانی از درگاه USB-C
·  رابط کاربری نسبتا سنگین
·  عدم پشتیبانی از فناوری شارژ سریع

نظرات کاربران در مورد نقد و بررسی تخصصی گوشی Huawei Honor 9 Lite


ali
1397/04/05 10:31

سلام . حسگر ژیروسکوپ داره؟


شمه
1397/12/22 11:30

برد انر 10 لایت مشکل داره زیر ابدیت میسوزه هرگز نخرید


* الزامی
* الزامی