تماشا کنید: تاکسی پرنده «ولوکوپتر» در نمایشگاه CES 2018 به پرواز درآمد

پنج‌شنبه 21 دی 1396
خودرو
اخیرا این شرکت در جریان نمایشگاه CES 2018، مدل جدیدی از تاکسی پرنده خود را در معرض دید حضار قرار داد
کمپانی ولوکوپتر (Volocopter) در سال 2013 از اولین طرح مفهومی تاکسی پرنده خود رونمایی کرد و تا به امروز تلاش هایی زیادی را برای توسعه این محصول انجام داده است. اما اخیرا این شرکت در جریان نمایشگاه CES 2018، مدل جدیدی از تاکسی پرنده خود را در معرض دید حضار قرار داد.
این دستاورد جدید چندی پیش توانست با موفقیت آزمایش های با سرنشین خود را در کشور آلمان و آزمایش های بدون سرنشین خود را در شهر دبی پشت سر بگذارد. مسئولین دبی امیدوارند که بتوانند از طی چند سال آینده، شاهد پرواز تاکسی های پرنده در آسمان این شهر باشند.


اما پرواز این پرنده آهنی در آمریکا برای اولین بار و در طی کنفرانس CES اتفاق افتاد. همانطور که می دانید ولوکوپتر این محصول را با همکاری شرکت اینتل طراحی کرده است. اینتل نرم افزار کنترل پرواز خود را در دل این تاکسی پرنده تعبیه کرده که پیش از این در برخی پهپادها از قبیل فالکون 8 پلاس و Shooting Stars مورد استفاده قرار گرفت.

برایان کرزانیچ، مدیرعامل اینتل در این رابطه عنوان کرد که اخیرا به عنوان اولین مسافر، لذت سفر با این تاکسی پرنده را تجربه کرده که تجربه ای بی نظیر بوده است. وی اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک، تمامی افراد بتوانند از این دستاورد جدید برای جابجایی و حمل و نقل استفاده کنند.

نظرات کاربران در مورد تماشا کنید: تاکسی پرنده «ولوکوپتر» در نمایشگاه CES 2018 به پرواز درآمد


* الزامی
* الزامی