برترین گوشی های سال 2017 بر اساس قدرت و کیفیت دوربین عکاسی

سه‌شنبه 28 آذر 1396
موبايل
امروز قصد داریم تا 10 نمونه از این گوشی ها را که بهترین و پیشرفته‌ترین دوربین های عکاسی را در خود جای داده اند به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.
تقریبا تمامی گوشی های پرچمدار سال 2017 رونمایی و روانه بازار شدند. هر کدام از این گوشی ها مشخصات و ویژگی های خاص به خود را دارند و می توانند گزینه های مناسبی برای گروه های مختلف خریداران باشند. امروز قصد داریم تا 10 نمونه از این گوشی ها را که بهترین و پیشرفته‌ترین دوربین های عکاسی را در خود جای داده اند به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1. پیکسل 2 و پیکسل 2 XL



گوگل در سال گذشته نیز مدل های پیکسل و پیکسل XL را به دوربین هایی پیشرفته مجهز کرد و امسال نیز اگرچه برخلاف دیگر پرچمداران موجود در بازار، تنها از یک سنسور در دوربین اصلی مدل های پیسکل 2 و پیکسل 2 XL استفاده کرد، اما توانسته با تعبیه ویژگی ها و قابلیت های نرم افزاری، عملکرد کلی این دوربین ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. ابعاد سنسور دوربین این دو گوشی به 1/2.6 اینچ می رسد و به قابلیت دوآل پیکسل برای فوکوس سریع تر بر روی سوژه ها مجهز شده است. دوربین به کار رفته در پیکسل های امسال از 12 میلیون عامل تشخیص فاز برای تجزیه و تحلیل عمق صحنه استفاد می کنند و به لطف این قابلیت، قادرند همانند دوربین های دوگانه عکس های پرتره باکیفیتی را ثبت کنند. این دوربین به گونه ای طراحی شده که قادر است با مرور میلیون ها تصاویر ثبت شده در گوگل، فرآیند جدا سازی سوژه از بک گراند را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. 


نمونه تصاویر:

مشاهده قیمت به روز گوشی پیکسل 2 در بازار موبایل ایران

 
2. گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8



سامسوگ امسال از پرچمداران سری گلکسی اس و گلکسی نوت رونمایی کرد که هر دو اسمارت فون از دوربین های پیشرفته ای بهره می برند. دوربین تعبیه شده در گلکسی اس 8 از قابلیت هایی همچون الگوریتم کاهش نویز، سنسور و ایزو بزرگ تر و گشودگی دیافراگم وایدتر نسبت به مدل های قبلی متعلق به این خانواده برخوردار است و می تواند نوید ثبت عکس های باکیفیت را به کاربر بدهد. مدل گلکسی نوت 8 اما به دوربین دوگانه مجهز شده که برای اولین بار در گوشی های سامسونگ مشاهده شده است. این دوربین از لنز تله فوتو برای ثبت عکس های پرتره بهره می برد و لنز دیگر آن نیز از نوع زاویه باز است. در کل می توان گفت که با این دو گوشی می توان بهترین عکس ها را از سوژه های مد نظر گرفت
مشاهده نمونه تصاویر:

مشاهده قیمت به روز گلگسی نوت 8 در بازار ایران

مشاهده قیمت به روز سامسونگ گلگسی اس 8 در بازار ایران


3- ال جی V30 و ال جی G6



ال جی برای اولین بار از دوربین دوگانه در اسمارت فون V10 استفاده و سپس این طراحی را به گوشی G5 اضافه کرد. اما امسال هر دو پرچمدار نیمه نخست یعنی G6 و نیمه دوم یعنی V30 را به دوربین دوگانه پیشرفته ترین مجهز کرد تا بیش از پیش بر تعداد کاربران اسمارت فون های خود بیافزاید. دوربین های به کار رفته در هر دو گوشی از طراحی تقریبا مشابهی برخوردارند و می توانند به استفاده از تکنیک عمق بخشی به تصاویر، عکس های پرتره کم نظیری را ثبت کنند.
مشاهده نمونه تصاویر:


مشاهده مشخصات فنی LG V30 

مشاهده قیمت به روز LG G6 در بازار ایران


4- آیفون X و آیفون 8 پلاس



اگرچه کیفیت دوربین های آیفون برای تمامی کاربران شناخته شده است، اما امسال اپل مدل های آیفون X و آیفون 8 پلاس را به دوربین های دوگانه قدرتمندی مجهز کرده که نسبت به مدل های قبلی، قادر به ثبت عکس های پرتره بهتر و با کیفیتی به مراتب بالاترند. در این دوربین همچنین، مشکل رنگ مشاهده شده در مدل های سال قبل نیز برطرف شده و در مجموع، آیفون Xو آیفون 8 پلاس را به یکی از بهترین گوشی های برای عکاسی تبدیل کرده است.

مشاهده نمونه تصاویر:



مشاهده قیمت به روز آیفون 8 پلاس

مشاهده قیمت به روز آیفون X


5- هوآوی میت 10 و میت 10 پرو

کمپانی هوآوی را می بایست یکی از پیشگامان طراحی و توسعه دوربین های دوگانه دانست. این شرکت در طی سال های اخیر دوربین های دوگانه ای با آرایش لنز های رنگی و مونوکروم را طراحی کرده که در کنار هم می توانند عکس های باکیفیتی را ثبت کنند. علی رغم آن که این روزها، عملکرد دوربین گوشی ها در محیط هایی با نور کم به شدت افت می کند، اما میت 10 و میت 10 پرو به دوربین هایی مجهز شده اند که حتی در محیط های کم نور نیز قادرند بهترین عملکرد را داشته باشند
مشاهده نمونه تصاویر:


مشاهده قیمت به روز هوآوی میت 10

مشاهده بررسی تخصصی هوآوی میت 10 پرو


6. اچ تی سی U11 و U11 پلاس

اگرچه کسب و کار گوشی های هوشمند اچ تی سی چنگی به دل نمی زند، اما این مسئله نمی تواند مانعی سد راه مهندسان این شرکت برای تعبیه دوربین های حرفه ای در گوشی های پرچمدار U11 و U11 پلاس شود. اچ تی سی در این دو پرچمدار از یک سنسور 12 مگاپیکسلی 1/2.6 اینچی دوآل پیکسل استفاده کرده که قادر است حتی عملکردی هم طراز با دوربین های دوگانه را در ثبت عکس ها از خود بر جای بگذارد
مشاهده نمونه تصاویر:


مشاهده قیمت اچ تی سی U11 در بازار ایران

مشاهده مشخصات فنی HTC U11 Plus


7. نوکیا 8


کمپانی HMD Global امسال باری دیگر برند نوکیا را احیا کرد و پرچمدار خود را تحت عنوان نوکیا 8 در سال جاری میلادی رونمایی و روانه بازار کرد. این گوشی از دوربین دوگانه مجهز به سنسورهای 13 مگاپیکسلی بهره می برد. این دو سنسور از نوع رنگی و مونوکروم بوده که شبیه به آرایش دوربین گوشی های هوآوی است. این گوشی قادر به ثبت عکس هایی با کیفیت در محیط هایی با نورکافی و همچنین محیط های کم نور است و می تواند عکس های سیاه و سفید هنری زیبایی را به لطف سنسور مونوکروم خود خلق کند.

مشاهده نمونه تصاویر:


مشاهده قیمت به روز نوکیا 8 در بازار ایران


 8. اکسپریا XZ1



گوشی های سونی همواره به داشتن دوربین های حرفه ای شهره اند و امسال نیز این شرکت ژاپنی پرچمدار خود یعنی اکسپریا XZ1 را به دوربین 18 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 مجهز کرده است. این دوربین همچنین از لنز 25 میلیمتری و با ابعاد 1/22 میکرومتری بهره می برد و قادر است خیال کاربران را از ثبت عکس با بهترین کیفیت راحت کند.
مشاهده نمونه تصاویر:

مشاهده قیمت به روز XZ1 در بازار ایران

 
9. شیائومی Mi 6


کمپانی شیائومی نیز در طی یکی دو سال اخیر، پیشرفت قابل ملاحظه ای را در توسعه دوربین گوشی های خود تجربه کرده و دوربین Mi 6 را می توان نمونه بارزی از نتیجه تلاش مهندسان این شرکت دانست. دوربین این گوشی به دو سنسور12 مگاپیکسلی مجهز شده که در کنار هم می توانند عملکرد کم نظیری را به نمایش بگذارند. دوربین این گوشی شباهت های زیادی به دوربین گلکسی نوت 8 و آیفون X در ثبت تصاویر دارد و می تواند  به لطف گشودگی دیافراگم واید f/1.8 خود، عکس های با جزییات بالا و رنگ های دقیقی را ثبت کند.
مشاهده نمونه تصاویر:

مشاهده قیمت به روز می 6 در بازار ایران


10. موتورولا موتو Z2 پلی



موتورولا امسال از اسمارت فونی به نام موتو زد 2 پلی رونمایی کرد که اگرچه یک محصول میان رده به حساب می آید، اما کیفیت بالای دوربین آن سبب شده تا در جمع 10 گوشی برتر مجهز به بهترین دوربین قرار گیرد. دوربین این گوشی به سنسور 12 مگاپیکسلی 1.4 میکرومتری با گشودگی دیافراگم f/1.7 مجهز شده و از قابلیت دوآل پیکسل برای ثبت عکس های بهتر بهره می برد. این دوربین علاوه بر ثبت عکس های باکیفیت در محیط هایی با نور کافی، در محیط های کم نور نیز نمایش قابل قبولی را از خود نشان می دهد که برگ برنده آن در مقایسه با دیگر مدل های هم رده به حساب می آید.
مشاهده نمونه تصاویر:

نظرات کاربران در مورد برترین گوشی های سال 2017 بر اساس قدرت و کیفیت دوربین عکاسی


* الزامی
* الزامی