نقد و بررسی تخصصی دست بند هوشمند Xiaomi Mi Band 2

دوشنبه 27 آذر 1396
گجت ها
بررسی ویژگی های دست بند هوشمند خوش فروش شیائومی می بند 2
کمپانی چینی شیائومی در طی سال های اخیر توانسته با تولید گوشی های هوشمندی در مشخصات و قیمت های مختلف، نامی برای خود در میان تولیدکنندگان بزرگ این محصول دست و پا کند. فروش بالای گوشی های شیائومی، مدیران این شرکت را بر این داشت تا با تولید محصولاتی دیگر، دامنه حضور خود در بازار گجت های هوشمند را بیش از پیش توسعه دهند. از این رو، طولی نکشید که شاهد عرضه دستبندهای هوشمند از سوی این شرکت بودیم. نسخه های اولیه این دستبند با نام Mi Band و Mi Band 1S معرفی شد و در سال 2016 نیز، نسخه ارتقا یافته این دستبند تحت عنوان Mi Band 2 رونمایی و وروانه بازار شد.
این دستبند هوشمند که در واقع، یک دستگاه ردیاب وضعیت سلامتی کاربر نیز به حساب می آید از مشخصات قابل قبول و ویژگی های جالب توجهی بهره می برد و توانسته به لطف قیمت مناسب خود، فروش بالایی را در بازار تجربه کند. شیائومی در Mi Band 2 برای اولین بار از صفحه نمایش استفاده کرده و قابلیت گام شمار ارتقایافته این دستبند نیز شارژ کمتری از باتری را در حین فعالیت مصرف خواهد کرد. در این محصول از باتری 70 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که قادر است با یک بار شارژ، انرژی لازم برای 20 روز را به رگ های دستگاه تزریق کند. دستبند Mi Band 2 از ویژگی هایی همچون ردیابی ضربان قلب، شمارش گام ها، ردیابی الگوهای خواب، نمایش نوتیفیکیشن های مربوط به تماس و پیام های متنی و همچنین اجرای برخی اپلیکیشن های خاص برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با این محصول در ادامه با ما همراه باشید




 تصاویر Mi Band 2






طراحی


علی رغم آنکه Mi Band 2 از قیمت پایینی بهره می برد، اما بدنه این دستگاه بسیار مقاوم طراحی شده و نمای ظاهری آن نیز نسبت به مدل های قبلی، شیک‌تر شده است. این دستبند از دو قسمت تشکیل شده که شامل بند و ماژول می شود و تنها کاری که کاربر می بایست پس از باز کردن جعبه محصول انجام دهد، قرار دادن ماژول در محل در نظر گرفته شده بر روی بند این گجت است. برای شارژ دستبند نیز می بایست ماژول را از بند جا کنید زیرا درگاهی که بتوان کابل USB را به آن متصل کرد، در حین قرارگیری بر روی بند دستبند، قابل رویت و استفاده نیست.




 تصاویر Mi Band 2

خوشبختانه این ساعت در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است و گواهینامه IP67 آن، به خوبی این مسئله را تایید می کند. نمایشگر این ساعت از مقاومت نسبی خوبی در برابر خط و خش برخوردار است. یک دکمه خازنی برای تعامل کاربر با دستگاه بر روی بدنه این دستبند تعبیه شده است. نمایشگر Mi Band 2 از ابعاد 0.42 اینچی بهره می برد و از نوع امولد ساخته شده است. این نمایشگر قادر است اطلاعاتی از قبیل زمان، تعداد قدم ها، میزان کالری مصرفی، میان مسافت طی شده و میزان شارژ باقی مانده را نشان دهد. 
در قسمت پایینی این دستبند که بر روی پوست دست قرار می گیرد، حسگر ضربان قلب تعبیه شده است. همچنین دو پین شارژ در این قسمت مشاهده می شود که از طریق کابل مخصوص به منبع انرژی متصل خواهد شد. بند این ساعت نیز به از جنس سیلیکون طراحی و از مواد ضد عرق ساخته شده و استفاده از آن به مراتب از مدل های قبلی راحت‌تر است. اگرچه این بند از مقاومت بالایی برخوردار است، اما در صورت بروز هرگونه آسیب، کاربران می توانند نمونه های موجود در بازار را که رنگ های مشکی، نارنجی، سبز و آبی عرضه می شوند، خریداری نمایند.



نرم افزار و قابلیت ها


همانطور که اشاره شد، Mi Band 2 به عنوان اولین دستبند مجهز به صفحه نمایش از سوی شیائومی روانه بازار شد. اگرچه این دستبند از قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند برای نمایش نوتیفیکیشن های مربوط به تماس و یا پیام ها برخوردار است، اما مشخصه بارز آن قابلیت ردیابی و ثبت فعالیت های کاربر است. این دستبند تناسب اندام قادر است اطلاعات مفیدی را در معرض دید کاربر قرار دهد که از جمله مهمترین آن ها می توان به تعداد گام ها، کالری مصرفی در حین فعالیت، وضعیت ضربان قلب و میزان مسافت طی شده اشاره کرد. البته این امکان برای کاربران فراهم شده تا با مراجعه به قسمت منو، مشخص کنند که چه اطلاعاتی بر روی نمایشگر به نمایش درآید.




 تصاویر Mi Band 2


درون قطعه اصلی دستبند، یک موتور ویبره (لرزشی) تعبیه شده که می تواند با لرزاندن دستگاه، کاربر را از دریافت نوتیفیکیشن مطلع کند. گفتنی است امکان غیرفعال کردن ویبره نیز برای کاربران فراهم شده است. از جمله ویژگی های جالب به کار رفته در Mi Band 2 می توان به سیستم هشدار برای بلند شدن از صندلی و انجام پیاده روی اشاره کرد. همچنین، می توان از این دستبند به عنوان یک زنگ بیداری نیز استفاده کرد اما با این تفاوت که به جای پخش صدا، با ویبره رفتن شما را از خواب بیدار خواهد کرد. از آنجایی که ابعاد این دستبند نسبتا کوچک و جمع و جور طراحی شده، استفاده از آن در حین خواب و یا در موقعیت های دیگر هیچ گونه مشکلی را برایتان ایجاد نخواهد کرد.




 تصاویر Mi Band 2

از طرفی دیگر، می توان از Mi Band 2 برای باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی نیز استفاده کرد. برای این کار، می بایست با مراجعه به بخش تنظیمات، گزینه باز کردن قفل صفحه نمایش را در هنگامی که دستبند Mi Band 2 در نزدیکی آن قرار دارد، فعال کنید. برای استفاده از حداکثر قابلیت های این دستبند، می بایست اپلیکیشن Mi Fit را بر روی گوشی خود نصب کنید. این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و iOS عرضه شده و از طریق فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور قابل دانلود است. با استفاده از این اپلیکیشن می توان مشخص کرد که چه نوتیفیکیشن هایی بر روی نمایشگر دستبند به نمایش درآید، یا چه اطلاعاتی با لمس نمایشگر قابل رویت باشند و مواردی از این قبیل که همگی می توانند برای کاربران جالب توجه باشند.




 تصاویر Mi Band 2

این اپلیکیشن قادر است تمامی اطلاعات به دست آمده از Mi Band 2 را گردآوری کند و آن ها را به شیوه ای قابل فهم و با طراحی گرافیکی به نمایش درآورد. این اپلیکیشن همچنین، تنها راه برای مشاهده ضربان قلب است و علاوه بر این، کاربر می تواند با وارد کردن برخی اطلاعات به صورت دستی، اطلاعاتی را در خصوص وزن خود دریافت کند




 تصاویر Mi Band 2


گفتنی است تمامی اطلاعات گردآوری شده از طریق دستبند Mi Band 2، در اکانت کاربران شیائومی ذخیره خواهد شد، البته امکان اشتراک گذاری این اطلاعات در سرویس گوگل فیت نیز فراهم شده است. تقریبا در بسیاری از گوشی های اندرویدی، اپلیکیشن گوگل فیت نصب شده است.




 تصاویر Mi Band 2

همچنین، کاربران می توانند در صورت تمایل، اهدافی را برای خود مشخص کنند. به عنوان مثال، کاربر می تواند تعداد گام های مدنظر برای یک روز را تعیین کند و این اطلاعات را با تعداد گام های شخص دیگری که از یک دستگاه پوشیدنی مجهز به گام شمار استفاده می کند، مقایسه کند



باتری و شارژ


باتری و شارژ تصاویر Mi Band 2

شیائومی دستبند جدید سال 2016 خود را به یک باتری با ظرفیت 70 میلی آمپر ساعت مجهز کرده که می تواند با هر بار شارژ، حدود 20 روز انرژی برای روشن ماندن دستگاه را در خود ذخیره کند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که هر چه میزان استفاده از این دستبند بیشتر باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری نیز بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، تعداد نوتیفیکیشن هایی که هر بار بر روی نمایشگر به نماشی در می آیند تاثیر زیادی را کاهش و یا افزایش طول عمر باتری دارند.



جمع بندی


شیائومی قیمت بسیار مناسبی را برای Mi Band 2 در نظر گرفته که همین مسئله، برگ برنده آن در رقابت با دیگر مدل های مشابه موجود در بازار به حساب می آید. این دستبند همچنین از قابلیت ها و ویژگی های متنوعی بهره می برد و به عنوان یکی از بهترین دستبندهای ارزان‌قیمت ردیاب سلامتی در بازار شناخته می شود. اپلیکیشن این محصول بسیار کاربردی طراحی شده و استفاده از آن نیز بسیار آسان است. در کنار این موارد باید طول عمر بالا و امکان اشتراک گذاری اطلاعات ذخیره شده با گوگل فیت را نیز اضافه کرد که می تواند برای طرفداران پلتفرم اندروید، قابل توجه باشد




 تصاویر Mi Band 2

ویژگی های مثبت:
·  طراحی زیبا
·  نمایشگر امولد باکیفیت
·  طول عمر بالای باتری

ویژگی های منفی:
·  عدم پشتیبانی کافی از اپلیککیشن های دیگر شرکت ها
·  نبود دفترچه راهنما برای استفاده بهتر از قابلیت های دستگاه
·  امکان گم شدن سریع کابل شارژ

بهترین قیمت روز انواع دست بند هوشمند در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد نقد و بررسی تخصصی دست بند هوشمند Xiaomi Mi Band 2


* الزامی
* الزامی