انویدیا از کارت گرافیک Titan V قوی ترین کارت گرافیک دنیا با قیمت 3000 دلار رونمایی کرد

شنبه 18 آذر 1396
کامپیوتر
کمپانی انویدیا ساعاتی پیش از دستاورد جدید مهندسان خود به نام Titan V پر قدرت ترین کارت گرافیک جهان پرده برداشت.
این کارت گرافیکی قدرتمند مبتنی بر معماری Volta و با فناوری ساخت 12 نانومتری تولید شده که در مقایسه با معماری پاسکال به کار رفته در مدل های Titan Xp، توسعه یافته‌تر است.
انویدیا قیمت 3000 دلار را برای این محصول در نظر گرفته و به منظور کار با فناوری هایی همچون هوش مصنوعی، یادگیری عمیق، رندرینگ سه بعدی و دیگر عملیات که به توان پردازشی بالایی نیاز دارند، استفاده شده است. در دل Titan V، از GV100 GPU استفاده شده که برای اولین بار در تراشه 10 هزار دلاری Tesla V100 بکار گرفته شد.
این کارت گرافیک از 21.1 میلیارد ترانزیستور، 5120 هسته کودا و 640 هسته تنسور تشکیل شده است. هسته های تنسور وظیفه پردازش عملیات های خاصی را بر عهده دارند و قادرند این وظیفه را با سرعت بیشتری نسبت به هسته های استاندارد کودا انجام دهند. سرعت کلاک پایه این محصول برابر با 1200 مگاهرتز عنوان شده که تا 1445 مگاهرتز تقویت خواهد شد. با این حساب، Titan V قادر خواهد بود تا با سرعت 13.8 ترافلاپس در حالت دقت تکی (Single Precision) و 6.9 ترافلاپس در حالت دقت دوگانه (Double Precision) پردازش اطلاعات را انجام دهد. این تراشه گرافیکی همچنین، قادر است از طریق هسته های تنسور، سرعت پردازش 110 ترافلاپسی را برای مدیریت فعالیت هایی همچون یادگیری عمیق به ارمغان آورد


کارت گرافیک Titan V، از مموری 128 گیگابایتی HBM2 با کلاک850 مگاهرتز، سرعت انتقال داده حافظه 1.7 گیگابیت بر ثانیه، رابط حافظه 3072 بیت و مجموع پنهای باند 653 گیگابایت بر ثانیه بهره می برد. توان طراحی حرارتی این محصول برابر با 250 وات عنوان شده و از کانکتورهای 6 پینی و 8 پینی بهره می برد.
از لحاظ طراحی بیرونی بدنه باید گفت که Titan V از شباهت زیادی به مدل Titan Xp برخوردار است. از آنجایی که این محصول برای پردازش های سنگین طراحی شده، با قیمت نسبتا بالایی نیز به فروش خواهد رفت. فروش این محصول از امروز و از طریق وب سایت رسمی انویدیا آغاز شده است

مشاهده بهترین قیمت انواع کارت های  گرافیک حرفه ای در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد انویدیا از کارت گرافیک Titan V قوی ترین کارت گرافیک دنیا با قیمت 3000 دلار رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی