مدیرعامل مایکروسافت: واقعیت ترکیبی به عمر فرآیندهای محاسباتی پایان می دهد

دوشنبه 22 آبان 1396
گجت ها
وی در این رابطه اظهار داشت که فناوری واقعیت افزوده، محاسبات کوآنتومی و هوش مصنوعی آینده تکنولوژی های جهان را دستخوض تغییرات زیادی خواهند کرد
ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت عنوان کرد که فناوری نوظهور واقعیت افزوده که درواقع قادر به ترکیب جهان واقعی با دنیای گرافیکی مجازی است، به زودی به عمر فرآیندهای محاسباتی پایان خواهد داد.
وی طی سفری به کشور هند و در گفت و گویی با آنیل کومبل، در این رابطه اظهار داشت که فناوری واقعیت افزوده، محاسبات کوآنتومی و هوش مصنوعی آینده تکنولوژی های جهان را دستخوض تغییرات زیادی خواهند کرد و هرچه به جلوتر می رویم، دامنه نفوذ این تکنولوژی ها در زندگی ما انسان ها بیشتر خواهد شد.
مایکروسافت نیز به منظور کسب سهم حداکثری از این فناوری، چند سالیست به این حوزه ورود و از هدست مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده خود به نام هولولنز رونمایی کرده است. به گفته کارشناسان، مایکروسافت قصد دارد تا به بکارگیری ترکیبی از فناوری های واقعیت ترکیب و واقعیت افزوده در هدست های خود، خود را به یکی از پیشگامان این عرصه تبدیل کند.
این فناوری ها می توانند در بخش های مختلفی اعم از خدمات درمانی، آموزش، ادارات و سرگرمی مورد استفاده قرار گیرند و به گفته نادلا، با توسعه هرچه بیشتر این فناوری ها می توان گزینه های بیشتری را به این موارد اضافه کرد. البته وی به طور کلی از این حوزه سخن گفت و جزییات مربوط به طرح ها و برنامه های شرکت تحت هدایت خود در زمینه های هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی ارائه نکرد.
سفر اخیر نادلا به کشوری که در آن به دنیا آمده، به منظور معرفی کتاب Hit Refresh بود که اخیرا توسط وی نگاشته شده است. در این کتاب، نحوه انتخاب شرکت مایکروسافت و در درست گرفتن سکان هدایت این شرکت پس از استیو بالمر و دیگر اتفاقات زندگی شخصی وی شرح داده شده است. شواهد نشان می دهد که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت نسبت به عملکرد ساتیا نادلا در طی چند سال اخیر راضی است و اخیرا با تعریف از کتاب نام برده، خوشنودی خود را از همکاری با نادلا ابراز داشت.

قیمت به روز انواع هدست واقعیت  مجازی در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد مدیرعامل مایکروسافت: واقعیت ترکیبی به عمر فرآیندهای محاسباتی پایان می دهد


* الزامی
* الزامی