با مدل مفهومی خودروی مزدا Taiki آشنا شوید

شنبه 13 آبان 1396
خودرو
کمپانی ژاپنی مزدا باری دیگر مدل مفهومی Taiki را در معرض دید علاقمندان به خودروهای اسپورت قرار داد
خودرویی دو درب که تنها دو سرنشین را در خود جای می دهد و برای اولین بار در سال 2007 رونمایی شد. در آن زمان گفته می شد که Taiki، نسخه جدیدی از اتومبیل اسپورت RX-8 این شرکت خواهد بود، اما سرنوشت دیگری برای این خودرو رقم خورد.
مزدا Taiki همچنین قرار بود که نسل جدید موتورهای چرخشی (Rotary) مزدا را به جهانیان معرفی کند. پیشرانه این خودرو از 1.3 لیتر به 1.6 ارتقا یافته و نیروی تولید شده این موتور مستقیما به چرخ های عقب منتقل می شوند. موتور RENESIS به کار رفته در این خودرو را می توان نوآوری جدیدی دانست که ارتقای عملکرد رانندگی را به دنبال خواهد داشت.
همانطور که اشاره شد، این محصول برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 2007 معرفی شد و اکنون 10 سالی از آن رویداد می گذرد. با این حال، هنوز این خودرو جذابیت های خاص به خود را دارد و باری دیگر در جریان نمایشگاه خودروی توکیوی امسال، در معرض دید علاقمندان قرار گفت. طراحی عجیب و زیبای این خودرو به گونه ایست که هر بیننده ای را مسحور خود خواهد کرد. مهندسان مزدا خطوط روی بدنه این محصول را با الهام از باد طراحی کردند که نمایی چشم نواز را به آن بخشیده است.
چرخ های عقب این خودرو به طور کامل در دل بدنه ادغام شده و همین مسئله، سبب تمایز مزدا Taiki با مدل های مشابه می شود. سقف شیشه ای پانورامایی این اتومبیل مفهومی نیز زیبایی های خاص به خود را دارد. درب های این خودرو به اصطلاح درب های خودکشی نام دارد و برخلاف مدل های کنونی که لولا در ستون جلوی جای می گیرد، لولای درب Taiki در ستون عقب قرار داد که اخیرا مزدا توانسته طراحی جدیدی از این درب ها را در خودروهای خود استفاده کند. صندلی راننده از پلاستیک شفاف ساخته شده و چراغ های قرمزرنگی نیز بر روی فرمان خودرو تعبیه شده است.
با این حال، کمپانی مزدا در نمایشگاه خودروی توکیو 2017 از چندین مدل مفهومی رونمایی کرد که گل سرسبد آن ها، مدل Mazda Kai بود که یک خودروی تمام عیار در کلاس خود محسوب می شود و علاوه بر ظاهری زیبا و کابینی شیک، از قدرت بسیار بالایی نیز بهره می برد

مشاهده قیمت روز انواع خودرو در بازار ایران










نظرات کاربران در مورد با مدل مفهومی خودروی مزدا Taiki آشنا شوید


* الزامی
* الزامی