با بهترین دوربین‌های عکاسی کامپکت جهان در سال 2017 آشنا شوید

یک‌شنبه 8 مرداد 1396
صوتی و تصويری
دوربین های عکاسی و کوچک و به اصطلاح جمع و جور، به دلیل ویژگی هایی همچون قیمت مناسب همواره طرفداران خاص به خود را دارند

از این رو، کمپانی های فعال در این عرصه نیز حداکثر تلاش خود را برای عرضه مدل هایی ارزان‌قیمت و البته قدرت بالا در ثبت عکس‌هایی باکیفیت به کار می بندند.

این دوربین ها که در دسته بندی های ارائه شده، در فاصله میان دوربین های میان رده تا بالارده جای می گیرند، از وزن پایینی برخوردارند و می توانند برای تازه واردان به دنیای عکاسی، گزینه های مناسبی برای خرید باشند. در ادامه قصد داریم تا بهترین دوربین های عکاسی کوچک، ارزان قیمت و در عین حال، قدرتمند در عکاسی به شما معرفی کنیم. با دیجی آنلاین همراه باشید.


  بهترین دوربین از نگاه کلی: Nikon Coolpix A3900

Nikon COOLPIX A900 این دوربین با ورود خود به بازار، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به حرفه عکاسی را به خود جلب کرد. محصولی که علی رغم برخورداری از مشخصاتی در حد و اندازه دوربین های پیشرفته، از قیمت بسیار مناسبی نیز بهره می برد. از جمله مشخصات اصلی این دوربین می توان به سنسور 20 مگاپیکسلی BSI CMOS که قادر است تصاویری با رزولوشن بسیار بالار را در فرمت 1/2.3 اینچی ثبت کند. لنز این دوربین از قابلیت زوم 35 برابری به همراه قابلیت زوم داینامیک تا 70 برابر بهره می برد و یک نمایشگر 3 اینچی برای راحتی کار کاربر با دستگاه بر روی آن سوار شده است. بلوتوث، وای فای، عکاسی از راه دور از طریق گوشی یا تبلت، حساسیت ISO تا 3200 و عکس برداری متوالی با نرخ ۷ فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی های این دوربین به شمار می رود. می توان با این محصول نیکون، ویدیوهایی با رزولوشن 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه گرفت.

قیمت به روز این دوربین در بازار ایران را اینجا ببینید



بهترین دوربین برای مسافرت: Panasonic Lumix DMC-TS30R
 

اگرچه دوربین TS30R پاناسونیک در نگاه اول، شبیه به دوربین های قدیمی و یا کنترلر بازی به نظر می رسد، اما به قابلیت هایی مجهز شده که می تواند بهترین گزینه برای آن دسته از کاربرانی باشد که مدام در حال سفرند و به دنبال دوربین برای شکار لحظه های خاطره انگیز هستند. باریک بودن، سبک بودن و طراحی خوش دست، این محصول را از رقبای خود متمایز می کند. در خصوص جان‌سخت بودن این دوربین همین بس که می تواند در عمق تقریبا 8 متری آب، سقوط از ارتفاع 1.5 متری و در دمای بسیار پایین جان سالم به در ببرد. این محصول همچنین، در برابر نفوذ گردوغبار نیز مقاوم است که این مسئله، طول عمر بالای دستگاه را به دنبال خواهد داشت. از جمله مشخصات به کار رفته در این دوربین می توان به سنسور 16 مگاپیکسلی CMOS، قابلیت ضبط ویدیوی HD با رزولوشن 720p، زوم ۴ برابری و حافظه داخلی 220 مگابایتی اشاره کرد. حالت های مختلف عکاسی نیز یکی از نقاط مثبت این دوربین محسوب می شود.

  بهترین دوربین از لحاظ ارزش خرید: Sony W800
مهندسان سونی که به عرضه دوربین های قدرتمند و پیشرفته شهرت دارند، W800 را با مشخصاتی قابل قبول و قیمتی مناسب روانه بازار کردند به طوری که هم اکنون این دوربین به عنوان یکی از ارزان قیمت‌ترین مدل های رده متوسط موجود در بازار به شمار می رود. طراحی و کیفیت بدنه دوربین این گوشی در نوع خود کم نظیر است و مشخصات ویژگی هایی همچون سنسور 20 مگاپیکسلی Super HAD CCD، زم ۵ برابری اپتیکال، ضخامت بدنه کم، لرزشگیر، تکنولوژی تشخیص لبخند، قابلیت ضبط ویدیوی HD با رزولوشن 720p، وزن پایین و عکاسی در حالت هایی همچون پانوراما 360 درجه در دل این محصول به کار رفته است.

قیمت به روز این دوربین در بازار ایران را اینجا ببینید

بهترین دوربین با قابلیت ارتباطی بالا با سایر دستگاه‌ها: Canon PowerShot G7 Mark II


دوربین  PowerShot G7 Mark II یکی از قدرتمندترین دوربین های کامپکت و جمع و جور موجود در بازار شناخته می شود که می تواند به لطف مشخصاتی که به آن ها مجهز شده، جایگزین مناسبی برای دوربین های DSLR باشد. اما از وزن و ابعاد به مراتب کمتری در مقایسه با نمونه های DSLR بهره می برد که می توان آن را مزیت دوربین کانن دانست. تصاویر باکیفیت این دوربین توسط یک سنسور 20.1 مگاپیکسلی CMOS ثبت می شوند که جزییات و کیفیت بالای تصاویر، به وضوح قابل رویت است. لنز این دوربین تا ۴ برابر زوم می کند و می توان ویدیوهایی با رزولوشن 1080 p و با نرخ 60 فریم بر ثانیه با این دوربین ثبت کرد. و اما در خصوص قابلیت های ارتباطی این دوربین باید گفت که دستاورد مهندسان کانن، از وای فای و تکنولوژی NFC بهره می برد که می توان به کمک آن ها، عکس و ویدیوهای گرفته شده را مستقیما  به اشتراک گذاشت. همچنین، می توان از این طریق، عکس ها را به گوشی های هوشمند و یا تبلت ها نیز ارسال کرد. بنابراین، با این دوربین دیگر هیچ محدودیت برای اشتراک گذاری تصاویر پیش رویتان نخواهد بود.

قیمت به روز این دوربین در بازار ایران را اینجا ببینید


 بهترین دوربین با قابلیت زوم بالا: Panasonic Lumix DMC-ZS60
اگر بخواهیم میزان زوم یک دوربین را به عنوان ملاکی برای برتری دوربین ها در نظر بگیریم، به جرات می توانیم Lumix DMC-ZS60 را یکی از بهترین نمونه های بازار عنوان کنیم. در واقع، این دوربین مناسب افرادیست که به عکس برداری از صحنه های ورزشی و یا شکار سوژه در طبیعت علاقه‌مندند. طراحی بدنه باریک و لنز لایکا با زوم ۳۰ برابری، ویوفایندر الکترونیکی، جی پی اس، وای فای و NFC از دیگر ویژگی های بارز این دوربین محسوب می شود.

 بهترین دوربین با مشخصات رده بالا: Panasonic Lumix DMC-ZS100
قیمت دوربین Lumix DMC-ZS100 از یک گوشی آیفون جدید اپل، گران تر است، بنابراین هر کسی توانایی خرید آن را ندارد. البته این گرانی چندان هم بی دلیل نیست، چرا که پاناسونیک، از مشخصات و قابلیت های رده بالایی در این دوربین استفاده کرده که از میان آن ها می توان به سنسور 20.1 مگاپیکسلی یک اینچی، زوم اپتیکال ۱۰ برابری با گشودگی دیافراگم f/2.8-5.9، ویوفایندر الکترونیکی، ال سی دی لمسی و قابلیت ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 4K اشاره کرد. قیمت تقریبی این دوربین به هزار دلار می رسد که البته با توجه به این که قرار است آیفون ۸ اپل با چنین قیمتی روانه بازار شود، بهتر است بگوییم که این دوربین، از قیمتی مشابه با آیفون ۸ برخوردار است.

 بهترین دوربین از لحاظ طراحی: Fujifilm X70
یکی دیگر از دوربین های قدرتمند و در عین حال باکیفیت این روزهای بازار دوربین های عکاسی، مدل X70 شرکت باسابقه فوجی فیلم است که از مشخصات قابل توجهی برخوردار است. طراحی چشم نواز این دوربین یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود به طوری که علاوه بر بدنه ای خوش دست، از یک ال سی دی 3 اینچی با قابلیت چرخش 180 درجه ای بهره می برد. لنز زاویه باز با گشودگی دیافراگم f/2.8 این دوربین امکان فوکوس بهتر را فراهم می کند. همچنین، از یک سنسور 16.3 مگاپیکسلی X-Trans II در اندازه APS-C در این دوربین استفاده شده که در کنار، شش حالت فوکوس خودکار سریع در شرایط مختلف عکاسی، می تواند به کاربران در ثبت عکس هایی باکیفیت کمک کند


لینک هایی که شاید برای شما مفید باشد:

لیست قیمت به روز  دوربین دیجیتال کانن در بازار ایران


لیست قیمت به روز  دوربین دیجیتال نیکون در بازار ایران

لیست قیمت به روز  دوربین دیجیتال فوجی در بازار ایران

لیست قیمت به روز  دوربین دیجیتال سونی در بازار ایران


نظرات کاربران در مورد با بهترین دوربین‌های عکاسی کامپکت جهان در سال 2017 آشنا شوید


* الزامی
* الزامی