تجربه اولین رانندگی با مدل 2018 خودروی AMG S63 مرسدس بنز

شنبه 31 تیر 1396
خودرو
بالاخره انتظارها برای رونمایی از جدیدترین خودروی سدان S-Class مرسدس بنز به پایان رسید و این کمپانی از مدل 2018 اتومبیل AMG-S63 پرده برداشت.
محصولی که از آخرین استانداردهای روز دنیا بهره می برد و چیزی فراتر از یک سدان لوکس محسوب می شود. هم اکنون خودروهای S-Class به عنوان یکی از مهمترین مدل های مرسدس بنز به شمار می آیند و اگرچه اوج هنر مهندسان این شرکت را نمی توان در این خودرو مشاهده کرد، اما با این حال، نقشه راهی را برای سایر محصولات این شرکت در طی 10 سال آینده ترسیم می کند.
مسیری که خودروهای «اس کلاس» مرسدس بنز در پیش گرفته اند، در واقع، مسیری است که صنعت خودروسازی دنبال می کند. تکنولوژی هایی همچون کیسه های هوای استاندارد برای سرنیشینان جلو و عقب و کنترل پایدار الکتریکی، قبل از آن که توسط سایر شرکت های مورد استفاده قرار گیرد، در خودروهای اس کلاس مشاهده می شد.
حال مدل 2018 این خانواده نیز تفاوت چندانی به دیگر مدل های پیشین ندارد. مدل امسال به گونه ای طراحی شده که بدنه و همچنین قسمت پشتی آن بسیار شبیه به مدل های قبلی به نظر می رسد و کمتر کسی را می توان که با اولین نگاه به نقاط مشترک این خودرو با دیگر مدل های اس کلاس پی نبرد. اما این خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری V8 بای‌توربو بهره می برد که از قدرتی برابر با 603 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه موتور و 664 نیوتن متر گشتاور در 2750 دور در دقیقه دور موتور برخوردار است.
بکارگیری ترکیبی از جعبه دنده 9 سرعته به کار رفته در AMG-9 و سیستم چهار چرخ متحرک 4MATIC+ در این خودرو، اس کلاس 2018 را به یک موشک تبدیل کرده است به طوری که می تواند ظرف 3.4 ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت براسند. حدکثر سرعت این خودرو برابر با 300 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.
مدل ارزان قیمت تری از این خودرو نیز با نام 2018 S560 عرضه می شود که از موتور 4 لیتری V8 بای‌توربو بهره می برد. قدرت این خودرو 463 اسب بخار و گشتاور آن نیز 516 نیوتن متر عنوان شده است. همانند مدل اصلی، این مدل نیز از جعبه دنده 9 سرعته استاندارد بهره می برد اما مرسدس بنز این خودرو را در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک عرضه خواهد کرد.


به گفته مرسدس بنز، مدل شش سیلندر این خودرو در بازار برخی از کشورها عرضه خواهد شد که تغییراتی در جهت بهبود عملکرد و همچنین کاهش مصرف سوخت در آن اعمال شده است. اما این مدل در کشور آمریکا عرضه نخواهد شد و مدل S450، به موتور 3 لیتری V6 مجهز خواهد بود. آن چه که عرضه می شود یک مدل هیبریدی خواهد بود که فروش آن از پاییز امسال آغاز خواهد شد که با یک بار شارژ، قادر به پیمودن مسافت تقریبی 30 کیلومتر است. مرسدس بنز این مدل را به شارژر وایرلس مجهز کرده که می تواند بدون نیاز به هیچ گونه اتصال فیزیکی، خودرو را شارژ کند. گفتنی است در حالت شارژ وایرلس، سرعت پر شدن شارژ باتری کمتر از حالت عادی خواهد بود.
تجربه رانندگی با مدل AMG S63 نشان می دهد که حتی در سرعت های بسیار بالا نیز هیچگونه صدایی ناشی از موتور و یا محیط اطراف به داخل کابین خودرو هدایت نمی شود. در حالت Sport+ نیز تجربه رانندگی لذت بخشی را برای افراد به دنبال خواهد داشت به طوری که می توان لذتی مشابه با راندن خودروی خودروی سری 7 بی ام و را تجربه کرد.
به گفته بسیاری از کارشناسان، 2018 AMG S63 یکی از معدود خودروهایی به حساب می آید که به جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا مجهز شده است. در واقع، این خودرو را نقطه اوج مهندسان در استفاده از تکنولوژی های نو می دانند.
در این خودرو از آخرین نسل از تکنولوژی کمک راننده مرسدس بنز به نام  DISTRONIC به همراه کنترل کروز آداپتیو استفاده شده که در کنار قابلیت هایی همچون سیستم هشدار خروج از لاین و دیگر ویژگی های امنیتی، می تواند از استرس رانندگی با این خودرو بکاهد. 
و اما در خصوص کابین این خودروی لوکس باید گفت که صندلی های AMG -S63 بسیار راحت و جادار طراحی شده اند. سری بالشت مانند این صندلی به گونه ای بسیار هنرمندانه طراحی شده و می تواند آرامش را در طول سفر برایتان به ارمغان آورد. از دیگر قابلیت های جالب توجه کابین این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع، سیستم پخش موزیک، سیستم پخش رایحه مطبوع و سیستم نوردهی داخلی اشاره کرد. این موارد به گونه ای طراحی شده اند که کاربر می تواند با انتخاب گزینه Joy فضایی آرامش بخش را برای خود ایجاد کند به طوری که در این فضا، علاوه بر پخش موزیک و رایحه ای آرامش بخش، نور زردرنگی بر روی بدنه داخلی خودرو می تابد و در مجموع، آرامشی فراموش نشدنی را برای فرد به دنبال خواهد داشت. با تغییر به حالت Refresh، سبک موزیک و پیام ها و همچنین نوردهی داخلی به رنگ آبی سبز تغییر می کند


در این خودرو همچنین، برنامه های آموزشی ورزشی ویژه سرنشینان گنجانده شده که می تواند تمریناتی را برای عضلات دست و مفاصل در حین رانندگی ارائه دهد. این قابلیت به گونه ای عمل می کند که بسیاری از کارشناسان عنوان می کنند که مرسدس بنز یک پزشک را برای کمک به سرنشینان در داخل خودرو استخدام کرده است.
جدای از این ویژگی، امکانات دیگری نیز در داخل کابین این S-Class تعبیه شده که از میان آن ها می توان به سیستم نور محیطی اشاره کرد که می تواند تا 64 رنگ را ارائه دهد و این امکان را برای راننده فراهم کند تا برای بخش های مختلف، رنگ خاصی را اختصاص دهد. همچنین، قابلیتی ارتباطی به نام Car-to-X در این خودرو وجود دارد که به خودروهایی که در نزدیکی S-Class حضور دارند امکان اشتراک گذاری اطلاعات در خصوص خطرات و شرایط رانندگی را فراهم می کند. قابلیت کروز کنترل نیز نه تنها می تواند به صورت خودکار و بر اساس تغییرات در سرعت، تنظیم شود بلکه می تواند پیچ ها، تقاطع ها و غیره را مورد بررسی قرار دهد
در مجموع می توان گفت که مرسدس بنز با این خودرو، راه را برای استفاده از تکنولوژی در نسل جدید خودروهای این شرکت همواره کرد. خودروهایی که از قابلیت های همچون کمک به راننده در حین رانندگی، امنیت بالا، راحتی سرنشینان و همچنین مقرون به صرفه بودن برخوردارند و می توانند به لطف بکارگیری اطلاعات حاصل از فضای ابری و یا همان کلاود، تجربه متفاوتی از رانندگی را برای افراد به ارمغان آورند.
مدل 2018 اس کلاس که عرضه آن از فصل پاییز سال جاری میلادی آغاز می شود، تنها یک سدان لوکس نخواهد بود بلکه نشانه ای از آینده خودروهای مرسدس بنز در خیابان ها خواهد بود





نظرات کاربران در مورد تجربه اولین رانندگی با مدل 2018 خودروی AMG S63 مرسدس بنز


* الزامی
* الزامی