لپ تاپ های ویندوز ‌10‌ اس با قیمت پایه ۱۸۹ دلار به عنوان رقیب کروم بوک ها معرفی شدند

سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396
لپ تاپ
مایکروسافت دقایقی پیش از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز 10 اس به عنوان رقیبی برای کروم‌بوک‌ رونمایی کرد
دقایقی پیش در جریان کنفرانس Microsoft EDU، مایکروسافت از رقیب Chrome OS با نام Windows 10 S رونمایی کرد. سیستم عامل جدید مایکروسافت نسخه‌ای سبک و امن از ویندوز 10 است که اپلیکیشن‌ها را در حالت sandbox اجرا می‌کند و نیازی به سخت‌افزار گران‌قیمت ندارد.
البته شایعات عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از ویندوز با نام «ویندوز 10 کلاود» مدت زیادی بود که به گوش می‌رسید و از این رو، معرفی ویندوز 10 اس چندان جای شگفتی نداشت. هرچند موضوع شگفتی‌ساز و نکته‌‌ی مهم‌تر از رونمایی نسخه‌ی جدید ویندوز، این بود که مایکروسافت ظرف مدتی کوتاه توانسته است تمامی سازندگان بزرگ کامپیوترهای شخصی را به ساخت لپ‌تاپ‌ مبتنی بر ویندوز 10 اس قانع کند.
مایکروسافت در جریان کنفرانس آموزشی خود اعلام کرد که ایسر، ایسوس، دل، فوجیتسو، اچ‌پی، سامسونگ و توشیبا، همگی در حال توسعه‌ی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 100 اس هستند.
قیمت این دستگاه‌ها از ۱۸۹ دلار شروع خواهد شد که برای مؤسسات و آموزشگاه‌هایی که قصد دارند برای دانش‌آموزان خود در تعداد بالا کامپیوتر تهیه کنند، بسیار مناسب خواهد بود. این دستگاه‌ها همچنین با اشتراک یک‌ساله‌ی رایگان بازی Minecraft: Education Edition عرضه خواهند شد. مهم‌تر از بازی رایگان، مجموعه نرم‌افزار Office 365 است که روی ویندوز 100 اس به‌رایگان نصب شده است.
دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 اس تابستان امسال، قبل از شروع سال تحصیلی جدید، به بازار عرضه خواهند شد.


مسعود توکلی


نظرات کاربران در مورد لپ تاپ های ویندوز ‌10‌ اس با قیمت پایه ۱۸۹ دلار به عنوان رقیب کروم بوک ها معرفی شدند


* الزامی
* الزامی