کدام روش برای باز کردن گلکسی اس 8 امن‌تر است؟

شنبه 2 اردیبهشت 1396
موبايل
سامسونگ در گلکسی اس ۸ همه گزینه‌های بایومتریک را برای باز کردن گوشی گنجانده است. اما کدام امن‌ترین روش است؟
شما می‌توانید از سه روش مختلف برای باز کردن گلکسی اس ۸ استفاده کنید. دوربین جلو می‌تواند چهره شما را اسکن کند و تشخیص دهد و اسکنر عنبیه که در این دوربین تعبیه شده است، می‌تواند عنبیه چشم را همانند اثر انگشت شناسایی کند. البته حسگر اثر انگشت را که به طرز عجیبی در پشت گوشی قرار گرفته است، فراموش نکنید.
همه این روش‌ها کار می‌کنند و برای سرگرمی می‌توانید به خانواده و دوستان خود نیز نشان دهید. اما کدام گزینه امن‌ترین روش محسوب می‌شود؟

تشخیص چهره

اگر می‌خواهید گوشی شما امن باشد، از این گزینه استفاده نکنید. در مراسمی که وب‌سایت Ars Technica برای گلکسی اس ۸ برگزار کرده بود، یک وبلاگ نویس  توانست تنها با عکس چهره خود گوشی را باز کند.
در تئوری، هر کس به گوشی شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند تنها با عکستان گوشی را باز کند. سامسونگ در جواب CNETT، بیانیه زیر را ارسال کرده است:
گلکسی اس ۸ گزینه‌های بایومتریک مختلفی برای کاربران در دسترس می‌گذارد که امن‌ترین آن‌ها اسکنر عنبیه و حسگر اثر انگشت هستند. بعلاوه، کاربران گلکسی اس ۸ نه‌تنها می‌توانند از گزینه‌های بایومتریک برای باز کردن گوشی خود استفاده کنند، بلکه قادر خواهند بود از گزینه‌های معمول مانند سوایپ و تشخیص چهره نیز بهره ببرند. باید به این مهم توجه داشت که تشخیص چهره اگر تنها برای باز کردن گلکسی اس ۸ استفاده شود و برای سامسونگ پی و دسترسی به پوشه Secure Folder استفاده نشود، شاید گزینه‌ی امنی باشد.
حرف آخر: این ویژگی ممکن است جذاب باشد، اما امن نیست. از آن استفاده نکنید.

حسگر اثر انگشت
بیشتر گوشی‌های هوشمند دکمه هوم و حسگر اثر انگشت را تجمیع کرده‌اند و این کار باعث شده است که باز کردن گوشی بدون رمز عبور آسان باشد. اما حسگر اثر انگشت گلکسی S8 در پشت گوشی و در کنار دوربین قرار دارد. دسترسی به این حسگر آسان نیست و ممکن است هر چند وقت یک بار لنز دوربین لکه‌دار شود. اما باز کردن گوشی با استفاده از حسگر اثر انگشت بسیار امن‌تر از تشخیص چهره است و خود این روش نیز بسیار امن به شمار می‌آید .

اسکنر عنبیه

در تئوری، این مورد امن‌ترین روشی است که می‌توانید برای باز کردن گلکسی اس ۸ استفاده کنید. شرکتی که اسکنر عنبیه گلکسی اس ۸ را توسعه داده، ادعا می‌کند که تکنولوژی این شرکت حتی از حسگرهای اثر انگشت اف‌بی‌آی بهتر است.
این شرکت مدعی است که تکنولوژی اسکن عنبیه داده‌های بیشتری می‌خواند و ذخیره می‌کند؛ در نتیجه فریب دادن آن دشوارتر است. گلکسی اس ۸ با استفاده از نور قرمز و یک دوربین، چشم شما را که مثل اثر انگشت دارای طرحی منحصربه‌فرد است، اسکن و به‌صورت کلید ذخیره می‌کند. این کلید تنها در اختیار شما است.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، حسگر اثر انگشت ۱۳ نقطه مرجع را ثبت می‌کند. اسکنر عنبیه حدود ۲۰۰ نقطه مرجع را ثبت می‌کند و چون گلکسی اس ۸ هر دو چشم را اسکن می‌کند، ۴۰۰ نقطه مرجع برای باز کردن گوشی لازم خواهد بود.
البته فعال کردن این ویژگی چند اخطار به همراه خواهد داشت. به‌عنوان مثال، کسانی که به بیماری صرع یا مشکل دیگری مبتلا هستند، نباید از این ویژگی استفاده کنند. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان به یکی از این بیماری‌ها مبتلا هستند، از این ويژگی استفاده نکنید.

از دو روش استفاده کنید

سامسونگ هنوز اعلام نکرده که کدام روش امن‌تر است و تا زمانی که به‌طور دقیق ندانیم اسکنر عنبیه از چند نقطه مرجع استفاده می‌کند، نمی‌توان روش بهتر را اعلام کرد.
خوشبختانه سامسونگ به شما اجازه می‌دهد از دو روش برای باز کردن گوشی و استفاده از سامسونگ پی استفاده کنید. یکی از این روش‌ها حتما باید حسگر اثر انگشت و انتخاب دوم می‌تواند تشخیص چهره یا اسکنر عنبیه باشد.
ما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا حسگر اثر انگشت و سپس اسکنر عنبیه را فعال کنید. هر دو ویژگی را برای باز کردن گلکسی اس ۸ به کار ببرید و از حسگر اثر انگشت زمانی استفاده کنید که زیر نور مستقیم آفتاب قرار دارید یا زمانی که اسکنر عنبیه قادر نیست چشم شما را اسکن کند.
اگر می‌خواهید از اسکنر عنبیه استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را فعال کرده‌اید. برای این کار به بخش Settings بروید و در بخش Lockscreen and security، گزینه Iris Scanner را فعال کنید.
پس از فعال کردن این گزینه، زمانی که دکمه پاور گوشی را فشار می‌دهید، اسکنر عنبیه به دنبال چشمان شما می‌گردد. اگر گوشی را در فاصله و ارتفاع مناسب نگه داشته باشید، این پروسه بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد.

ایمان روستا

نظرات کاربران در مورد کدام روش برای باز کردن گلکسی اس 8 امن‌تر است؟


* الزامی
* الزامی