شیائومی می 6 معرفی شد؛ پردازنده اسنپدراگون 835 و حذف جک 3.5 میلی متری هدفون

چهارشنبه 30 فروردین 1396
موبايل
گوشی‌ شیائومی می ۶ طی مراسمی در چین معرفی شد. این محصول از اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است.
کمپانی شیائومی در شهر پکن مراسمی بزرگ برگزار کرده و جدیدترین پرچمدار سال ۲۰۱۷ خود را به نمایش گذاشته است. گوشی‌هوشمند شیائومی می ۶ اولین محصول این شرکت محسوب می‌شود که از پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد. پردازنده‌ی یاد شده شامل هشت هسته‌ی پردازشی بوده که فرکانس کاری آن‌ها روی ۲.۴۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. چیپ گرافیکی این گوشی آدرینو ۴۵۰ است که نسبت به آدرینو ۵۳۰ تا ۲۵ درصد عملکرد بهتری دارد.
طراحی گوشی‌ مذکور نسبت به طراحی گوشی می ۵ اس تکامل یافته‌تر است. فریم این دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ و بدنه نیز از جنس شیشه‌ی 3D است که باعث شده این گوشی ضد آب هم باشد.
می ۶ از یک نمایشگر ۵.۱۵ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی بهره می‌برد. علاوه بر این در جلوی دستگاه یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده است. باتری گوشی‌ هم ظرفیتی ۳۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. در پشت این محصول دوربین دوگانه قرار داده شده که شامل دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. محدوده‌ی دید یکی از این لنزها از نوع عریض بوده و لنز دوم نیز از نوع تله‌فوتو است که در نهایت امکان بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت روی سوژه تا دو برابر را فراهم می‌کند.
اینکه بلندگوها در جلوی دستگاه تعبیه شود مزایا و معایت خاص خود را دارد. در بالای گوشی می ۶ شاهد بلندگوی استریو هستیم که این مورد یک تغییر مثبت محسوب می‌شود. گوشی یاد شده فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است که این مورد کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا شیائومی محصولات ارزان‌قیمت‌تر صوتی فراوانی دارد که از پورت استاندارد ۳.۵ میلی‌متری صوتی استفاده می‌کنند.
ترکیب استفاده از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ و صفحه‌نمایش فول اچ‌دی و باتری با ظرفیت مناسب احتمالا باعث خواهد شد که می ۶ از نظر میزان مصرف باتری عملکرد خوبی داشته باشد. گوشی‌ شیائومی می ۶ به طور پیش‌فرض در رنگ آبی به بازار عرضه خواهد شد، اما مدل نقره‌ای این محصول نیز به صورت محدود در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.
گوشی‌ شیائومی می ۶ در کل یک محصول دل‌فریب است که ظاهر و طراحی و بدنه‌ی شیشه‌ای آن باعث می‌شود تا نگاه‌های زیادی به آن جلب شود. اگر حذف پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون را فراموش کنیم، به‌نظر می‌رسد گوشی می ۶ یک محصول بسیار شایسته در بین میان‌رده‌های بازار است.
نظر شما در این مورد چیست؟


مجتبی بو الحسنی

نظرات کاربران در مورد شیائومی می 6 معرفی شد؛ پردازنده اسنپدراگون 835 و حذف جک 3.5 میلی متری هدفون


* الزامی
* الزامی