سونی موبایل های میان رده اکسپریا XA1 و XA1 Ultra را معرفی کرد

دوشنبه 9 اسفند 1395
موبايل
از قبل می دانستیم که سونی با دست پر به بارسلون می آید و دقایقی قبل مشخص شد که علاوه بر موبایل پرچمدار اکسپریا XZ Premium و مدل XZs، دو محصول دیگر به نام های Xperia XA1 و XA1 Ultra را نیز به خانواده پرجمعیت میان رده هایش افزود.
در مقایسه با نسل اول XA که سال گذشته معرفی شد، سونی مدل های 2017 را در چهار بُعد بهبود بخشیده: دوربین، چیپست، حافظه رَم، و فضای ذخیره سازی.
هر دو موبایل از چیپست هلیو P20 مدیاتک برخوردارند، و دوربین اصلی آنها نیز 23 مگاپیکسلی است، اما در زمینه دوربین سلفی بین آنها تفاوت وجود دارد. XA1 دوربینی 8 مگاپیکسلی با حداکثر ISO برابر 3200 واحد دارد، در حالی که XA1 Ultra به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با حداکثر ISO برابر با 6400 واحد در کنار فلش و لرزشگیر اپتیکال مجهز گشته.
دیگر تفاوت قابل توجه به این دو دستگاه، درگاه ارتباطی است و در حالی که XA1 Ultra به پورت USB-C برای شارژ و انتقال داده متکیست، XA1 هنوز از درگاه میکرو یو اس بی استفاده می کند. حافظه رَم در XA1 برابر 3 گیگابایت و در مدل اولترا برابر 4 گیگابایت در نظر گرفته شده.
از منظر طراحی، سونی آینه ای را مقابل Xperia XZ سال گذشته قرار داده و همان «رویکرد طراحی یکپارچه» را برای این محصولات نیز به کار بسته. XA1 و XA1 Ultra به ترتیب نمایشگرهای 5 و 6 اینچی دارند که بدنه ای فلزی آنها را در بر گرفته. در جدول زیر مشخصات کامل این دو میان رده را در کنار یکدیگر مشاهده می کنید


هر دو دستگاه در رنگ های مشکی، طلایی و سفید وارد بازار خواهند شد. سونی قیمت XA1 را 300 دلار در نظر گرفته که از ششم اردیبهشت سال 1396 به ویترین مغازه ها راه می یابد، اما در مورد قیمت و زمان عرضه XA1 Ultra هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

نظرات کاربران در مورد سونی موبایل های میان رده اکسپریا XA1 و XA1 Ultra را معرفی کرد


* الزامی
* الزامی