اینتل در تلاش برای فتح بازار 5G، اولین مودم سازگار با این استاندارد را معرفی کرد

چهارشنبه 15 دی 1395
موبايل
اینتل بسیاری از فرصت های خود را در زمینه موبایل از دست داد اما به نظر می رسد حالا راهی یافته تا نه تنها در موج بعدی موبایل های هوشمند، بلکه در موج بعدی اتومبیل ها، پهپادها و سایر دستگاه های متصل نیز دستی داشته باشد
این کمپانی امیدها و آرزوهایش را بر تکنولوژی 5G استوار کرده است؛ استاندارد وایرلس جدیدی که می تواند اتصالات دیتای به مراتب سریع تری از هر زمان دیگری را به دیوایس هایمان بیاورد.
اگرچه از همین حالا حرف و سخنان زیادی درباره 5G به گوش می رسد اما چگونگی کارکرد آن هنوز برای بسیاری مشخص نیست. با این همه، گستره وسیعی از کمپانی های تکنولوژی تصمیم گرفته اند از همین ابتدا نقشی در توسعه این استاندارد جدید داشته باشند و اینتل نیز یکی از آن هاست.
حالا اینتل از اولین مودم 5G خودم رونمایی کرده که قرار است به کمپانی های مختلف در آزمایش اتصالات دیتای 5G در محصولات آتی شان کمک کند. به گفته اینتل، از جمله چنین محصولاتی می توان «اتومبیل های خودران، پهنای باند خانگی، دستگاه های موبایل و غیره» اشاره کرد.
می توان حدس زد که اینتل می خواهد با ورود زودهنگام به این عرصه و ارائه مودم های مورد نیاز کمپانی ها، به اصلی ترین تامین کننده تجهیزات 5G تبدیل شود.
البته دستیابی به این هدف، سخت تر از چیزی است که به نظر می رسد. چرا که اینتل تنها نیست و کوالکام هم ضمن حضور گسترده در زمینه مودم های LTE، در حال آزمایش راهکارهای 5G به همراه AT&T است. گفتنی است که AT&T همین امروز خبر از برنامه های جدیدش برای همکاری با کوالکام بر سر آزمایش های هرچه بیشتر 5G طی سال جاری میلادی داد.
در هر صورت، نبرد اینتل بر سر تصاحب بازار 5G از همین امروز آغاز می شود، اما این که طی چند سال آتی چه تغییراتی به وجود آمده و چه کسی به اصلی ترین بازیگر این حوزه تبدیل خواهد شد، مسئله ای است که بیشترین اهمیت را دارد. انتظار می رود که شبکه های 5G از سال 2020 میلادی در دسترس عموم قرار بگیرند؛ بنابراین تا آن زمان فرصت داریم تا ببینیم که اینتل چه استراتژی هایی را برای موفقیت دنبال خواهد کرد.


نظرات کاربران در مورد اینتل در تلاش برای فتح بازار 5G، اولین مودم سازگار با این استاندارد را معرفی کرد


* الزامی
* الزامی