پیشرفته ترین خودروساز انگلیس مدل جدید 570 GT را معرفی کرد

شنبه 8 اسفند 1394
خودرو
سومین محصول از سری اسپرت شرکت مک لارن پیش از نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این خودرو پس از دو محصول 570S و 540C سومین عضو این خانواده از محصولات مک لارن به شمار می رود.
در واقع مک لارن با معرفی این سری سعی در ارائه قدرت و عملکرد یک سوپراسپرت در بازه قیمتی پایین تر به همراه توانایی خودرو برای سفرهای راحت برون و درون شهری را داشته است. این مدل به صورت پایه ای اشتراکات بسیاری با مدل سال قبل یعنی 570S دارد.

سیستم تعلیق تطبیقی به همراه حالت های ساده، ورزشی و مخصوص پیست عرضه می شود اما با این تفاوت که کل سیستم با هدف راحتی هرچه بیشتر در سفرهای طولانی کالیبره شده است.

آنتی رول بار های جلو و عقب برای راحتی هرچه بیشتر در جاده های پر دست انداز، باز طراحی شده اند و از ضریب سختی فنر در جلو و عقب به ترتیب 15 و 10 درصد کاسته شده است.

سیستم فرمان هم به اندازه 2 درصد از ضریب سختی کمتری بهره می برد و مک لارن ادعا می کند که همین 2 درصد می تواند رانندگی با این خودرو را ساده تر از گذشته کند.
این مدل صدای کمتری هم تولید می کند و در داخل خودرو به دلیل استفاده از چرم بیشتر با فضای راحت تری رو به رو هستیم.

صندلی های تمام برقی، فضای بار 350 لیتری و سقف تمام شیشه ای همانند مدل P1 از دیگر تغییرات قابل توجه به شمار می روند. در واقع فضای در نظر گرفته شده برای بار در عقب خودرو به صورت جالبی طراحی شده است و درب شیشه ای آن کار با آن را راحت کرده است.

درب صندوق قرار گرفته در عقب به صورت یک طرفه باز بسته می شود. این خودرو همانند تمامی مک لارن ها از موتور 3.8 لیتری V8 تویین توربو استفاده می کند و قدرتی معادل 562 اسب بخار و گشتاوری برابر 443 lb-ft را تولید می کند.
این خودرو در عرض 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 204 مایل بر ساعت است. وزن این خودرو 1350 کیلوگرم اعلام شده است.

ترمزهای این خودرو هم از نوع ساده و سبک وزن آهنی است که به همراه توپی آلومینیومی عرضه شده است. 570GT لوکس ترین محصولی است که توسط شرکت مک لارن ساخته شده است. چرخ های جلو سایز 19 اینچی دارند و چرخ های عقبی هم سایز 20 اینچی.

رینگ های جدید 15 پره مک لارن با رنگ مات هم از دیگر مشخصات این رینگ ها است.
لاستیک های استفاده شده در این خودرو از شرکت پیرلی است که با نام P zero TM خوانده می شود. قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو معادل 154 هزار پوند است که در حدود 10 هزار پوند از مدل 570S گران تر است.

نظرات کاربران در مورد پیشرفته ترین خودروساز انگلیس مدل جدید 570 GT را معرفی کرد


* الزامی
* الزامی