کاهش هزینه تولید پنل های نمایشگر AMOLED به گسترش استفاده از آنها منجر شده است

یک‌شنبه 29 شهریور 1394
موبايل
اگر به محصولات موجود در بازار دقت کرده باشید حتما می دانید که استفاده از پنل های نمایشگر AMOLED روز به روز در حال گسترش است، روندی که به گزارش موسسه تحلیل بازار IHS iSuppli، به این زودی ها متوقف نخواهد شد.
این موسسه که معمولاً با محاسبه قیمت بخش های مختلف گجت ها هزینه تولید آنها را محاسبه می کند، بر اساس بررسی های خود اعلام کرده بیش از یک سوم یا به عبارت دقیق تر ۳۴.۶ درصد از تلفن های هوشمند فروخته شده در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به پنل های AMOLED مجهز بوده اند، رقمی که نسبت به ۲۲.۸ درصد در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۴ نشان دهنده افزایشی قابل ملاحظه است.
از نظر میزان درآمد نیز این پنل ها در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی ارزشی برابر با ۲.۴۹ میلیارد دلار داشته اند.
رقمی که در ۳ ماهه نخست سال جاری ۲.۳۷۱ میلیارد دلار، در ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۴ برابر ۱.۷۴۹ میلیارد و در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۴ نیز ۱.۵۲۱ میلیارد دلار بوده و افزایش چشم گیر آن در این بازه کوتاه کاملاً مشهود است.

موسسه یاد شده اعتقاد دارد پایین آمدن روز افزون هزینه تولید، یکی از دلایل اصلی گسترش استفاده از پنل های AMOLED به شمار می رود، موضوعی که باعث شده حداقل ۱۵ تولیدکننده در کشور چین به استفاده از این پنل ها روی بیاورند.
در یکسال اخیر تفاوت هزینه تولید پنل های AMOLED و LCD با کیفیت Full HD به تنها ۸ دلار رسیده و همین مسئله باعث شده درآمد پنل های LCD از ۴.۸۹۳ میلیارد دلار در ۳ ماهه نخست امسال، به ۴.۷۳ میلیارد در ۳ ماهه دوم کاهش یابد، رقمی که البته در مقایسه با درآمد ۶.۴۶۲ میلیارد دلاری ۳ ماهه پیش از آن ناچیز به نظر می رسد.
در این میان نقش سامسونگ را نیز نباید از یاد ببریم که ۹۹ درصد از پنل های AMOLED متعلق به محصولات این شرکت است، شرکتی که با استفاده از این پنل ها در پرچمداران سری Galaxy S و Galaxy Note باعث اثبات کارایی و افزایش محبوبیت آنها شد.
این شرکت همچنین اخیراً استفاده از پنل های AMOLED را در محصولات اقتصادی خود نیز آغاز کرده، مثل مدل Galaxy J2 که به تازگی فروش آن با قیمت ۱۲۰ دلار در کشور هند آغاز شده است.
پنل هایی که از جمله مزیت های آنها نسبت به نمونه های IPS LCD می توان به رنگ های پرطراوت، نسبت کنتراست بالاتر، زاویه دید بسیار گسترده و مصرف انرژی بهینه تر اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد کاهش هزینه تولید پنل های نمایشگر AMOLED به گسترش استفاده از آنها منجر شده است


* الزامی
* الزامی