موبایل گلکسی نوت 5 رسما رونمایی شد

جمعه 23 مرداد 1394
موبايل
پردازنده‌ی Exynos 7420، صفحه نمایش 5.7 اینچ و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم
سامسونگ بالاخره گلکسی نوت ۵ را رونمایی کرد. این گوشی از هر نظر نسبت به نسل قبل خود ارتقاء یافته و این بار به جای بدنه‌ی پلاستیکی یا چرم مصنوعی به پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس مجهز شده است. همچنان، قلم دیجیتال  یکی از قابلیت‌های رقابتی گلکسی نوت‌ها در نوت جدید نیز وجود دارد

گلکسی نوت ۵ از زبان طراحی گلکسی اس ۶ بهره می‌برد و این بدین معنا است که در این گوشی ۵.۷ اینچی نیز شاهد استفاده از بدنه‌ی شیشه و فلز هستیم. گلکسی نوت ۵ بیشتر شبیه به یک گلکسی اس ۶ بزرگ با قلم S-Pen است. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی این گوشی از رزولوشن QHD پشتیبانی می‌کند و سامسونگ همچنان از پنل Super AMOLED خود در این گوشی نیز بهره برده است. پرچمدار جدید سامسونگ نیز تنها در یک نسخه و با پردازنده‌ی Exynos 7420 روانه‌ی کلیه‌ی بازارهای جهانی می‌شود. این پردازنده از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری پشتیبانی می‌کند و هرچند از نظر قدرت پردازنده‌ی گرافیکی شاید ضعیف‌تر از همتای کوالکامی‌اش باشد اما از نظر مصرف بهینه‌ی انرژی و تولید گرما، عملکرد به مراتب بهتری را ارائه می‌کند.
گلکسی  نوت ۵ به اندروید ۵.۱ به همراه رابط کاربری تاچ‌ویز مجهز شده است که همان تغییرات اعمال شده در گلکسی اس ۶ سامسونگ بر روی این گوشی نیز اعمال شده است. رابط کاربری جدید سامسونگ برای گلکسی نوت، بسیار ساده‌تر و روان‌تر شده است و شاهد تجربه‌ی نسبتا یکسان و مشابه گلکسی اس ۶ در این گوشی هستیم. قابلیت مربوط به قلم دیجیتال نیز دستخوش تغییرات شده‌اند.



گلکسی نوت ۵ نسبت به گلکسی نوت ۴ از باتری کم‌حجم‌تر با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. با این حال به دلیل استفاده از پردازنده‌ی بهینه‌تر با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری انتظار داریم تا طول عمر باتری در نوت ۵ با وجود باتری ضعیف‌تر نسبت به نوت ۴، بیشتر یا حداقل هم سطح با نسل قبلی باشد.
گلکسی نوت ۵ نیز همچون گلکسی اس ۶ها از درگاه حافظه‌ی خارجی پشتیبانی نمی‌کند و امکان افزایش حافظه در آن‌ وجود ندارد. باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز قابل تعویض نیست.

 مشخصات فنی گلکسی نوت 5 سامسونگ


 پردازنده‌ی Exynos 7420 با چهار هسته‌ی ۲.۱ گیگاهرتزی از نوع Cortex A57 و چهار هسته‌ی ۱.۵ گیگاهرتزی از نوع Cortex A53 بر پایه‌ی روش big.LITTLE و لیتوگرافی ۱۴ نانومتر


 صفحه نمایش ۵.۷ اینچ از نوع SuperAMOLED با رزولوشن  QHD و تراکم پیکسلی ۵۱۸ پیکسل در اینچ


پردازنده گرافیکی Mali-T760MP8

 ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم

 حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی و عدم پشتیبانی از درگاه کارت حافظه خارجی


 دوربین ۱۶ مگاپیکسل به همراه لرزش گیر اپتیکال و لنز با دیافراگم F/1.9

 دوربین جلو ۵ مگاپیکسل


 وزن: ۱۷۱ گرم

 ابعاد: ۱۵۳.۲ در ۷۶.۱ در۷.۶ میلیمتر

 پشتیبانی از قلم S-Pen


اس پن بسیار بهتر از قبل شده است. قلم جدید گلکسی نوت جوری طراحی شده است تا بسیار بهتر از قبل در دست جای بگیرد. با اس پن حتی زمانی که صفحه خاموش است می‌توانید بنویسید. مکانیزم جدیدی نیز برای خارج کردن قلم از جایگاه‌ش در نظر گرفته شده است. که با کلیک قلم از جای خود به بیرون می‌آید.
سامسونگ یک صفحه کلید فیزیکی به اسم کیبورد کاور نیز اضافه کرده است که بر روی گلکسی ها قرار می‌گیرد تا تایپ کردن با آن‌ها راحت تر شود. البته کمی عجیب به نظر می‌رسد که یک صفحه کلید فیزیکی با این طراحی تایپ کردن را راحت تر کند. در گلکسی نوت ۵ می‌توانید در زمان تهیه اسکرین شات صفحه را اسکرول کنید تا کل صفحه در قالب عکس ذخیره شود.
گلکسی نوت ۵ سامسونگ به تکنولوژی جدید سامسونگ که VIDEO IS نام دارد مجهز شده است . این فناوری  وقتی در کنار OIS قرار می‌گیرد باعث می‌شود تا لرزش در فیلم‌برداری به مراتب کمتر شود. سامسونگ علاوه بر قابلیت شارژ سریع در زمینه‌ی شارژ بیسیم نیز پیشرو است و گلکسی نوت ۵ سامسونگ حتی از طریق شارژ بی سیم نیز می‌تواند در ۱۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ شود. سامسونگ می‌گوید این زمان حتی از شارژ با سیم بسیاری از رقبای دو گوشی جدید این شرکت سریع تر است.
این گوشی هوشمند از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و به سریعترین مودم LTE دنیا  Category 9 مجهز شده است. پیش فروش گلکسی نوت ۵ از امروز آغاز شده   و از ۳۰ مرداد در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. نظر شما در مورد گلکسی نوت ۵ چیست؟

نویسنده: محسن کریمی





نظرات کاربران در مورد موبایل گلکسی نوت 5 رسما رونمایی شد


* الزامی
* الزامی