اینتل از تاندربولت ۳ با پورت USB-C پرده برداشت

سه‌شنبه 12 خرداد 1394
کامپیوتر
اپل در مک بوک جدید و گوگل نیز در کروم بوک امسال خود، اتصال USB-C را مورد استفاده قرار داده اند. با فراگیر شدن این پورت، سرنوشت Thunderbolt، یک اتصال بسیار پر سرعت اما کم استفاده، در حاله ای از ابهام قرار گرفته بود.
تاندربولت با استفاده ی فراگیر کاربران از USB-C می توانست به شکل کامل به دست فراموشی سپرده شود؛ ساعتی پیش اما اینتل راهکار دیگری را پیش پای کاربران علاقه مند به پورت های پر سرعت گذاشت: نسخه سوم از اتصال تاندربولت، با یک پورت USB Type-C  همراه است

صمیم اینتل مبنی بر استفاده از USB-C برای نسل بعدی اتصال Thunderbolt قابل ستایش است زیرا از یکپارچگی های دنیای کامپیوتر و پورت ها را بیشتر خواهد کرد؛ یک Thunderbolt 3 کابلی دقیقا مشابه با USB-C دارد که قادر است قدرت بیشتر و همچنین نرخ سرعت بالاتری را، تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. لازم به ذکر است که این سرعت بسیار بالاتر از USB 3.1 بوده و همین امر در کنار شباهت پورت های USB-C به یکدیگر، باعث گیج شدن کاربران گردد.


تنها موردی که باعث می شود متوجه گردید که با یک کابل Thunderbolt طرف هستید، استفاده از لوگوی صاعقه بر روی آن است و این موضوع از جایی مهم تلقی می شود که کابل های معمولی USB-C، به هیچ عنوان یارای رقابت با Thunderbolt را در خصوص سرعت بالای انتقال فایل ها نخواهند داشت.
اینتل می گوید که کابل های Thunderbolt و Thunderbolt ۲ از طریق یک دانگل می توانند با تاندربولت نیز همخوانی داشته باشند. شرکت مذکور اعتقاد دارد که اولین محصولات همراه با اتصال مورد بحث در پایان سال جاری و ابتدای سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهند شد. با استفاده از پورت USB Type-C، می توان برای اولین بار یک آینده ی روشن برای اتصال بسیار پر سرعت Thunderbolt متصور بود.

نظرات کاربران در مورد اینتل از تاندربولت ۳ با پورت USB-C پرده برداشت


* الزامی
* الزامی