اوپو رسما گوشی های R7 و R7 پلاس را معرفی کرد

چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394
موبايل
تاکنون برخی از تولیدکنندگان اقدام به طراحی گوشی‌های بدون حاشیه کرده‌اند، اما ظاهرا کمپانی اوپو در این زمینه پیشرو بوده و همان طوری که انتظار می‌رفت این کمپانی با برگزاری مراسمی در شهر پکن، گوشی‌های R7 و R7 پلاس را به صورت رسمی معرفی کرده است
بالاخره کمپانی اوپو پرچمداران خود را معرفی کرد.
گوشی R7 که نسخه‌ی کوچک پرچمدار است، دارای نمایشگر ۵ اینچی AMOLED با رزولوشن 1080p به همراه پوشش شیشه‌ای 2.5D است. گوشی R7 پلاس هم دارای نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن 1080p است.گوشی R7 دارای پردازنده ۶۴ بیتی اسنپ دراگون ۶۱۵ و حافظه‌ی ۳ گیگابایتی است. کمپانی اوپو معتقد است که امروزه پردازنده‌ای کمتر از اسنپ دراگون ۶۱۵، قدرت ضعیفی خواهد داشت. این گوشی دارای حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگا بایتی و R7 پلاس هم دارای حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی است. البته قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی هم برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است.
هر دو این گوشی‌های پرچمدار دارای دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.2 هستند. از قابلیت‌های دوربین R7 می‌توان به شناسایی چهره، فوکوس خودکار و فلاش نیز اشاره کرد. گوشی R7 پلاس هم علاوه بر دارا بودن این قابلیت‌ها، ویژگی‌های فوکوس اتوماتیک لیزری و فلاش دوگانه را هم به همراه دارد. ضمنا سنسور دوربین R7 پلاس RGBW بوده و طبق ادعای اوپو، این قابلیت ۷۸ درصد نویز را کاهش داده و ۳۲ درصد روشنایی بهتری و بیشتری را فراهم می‌کند.
گوشی R7 پلاس دارای باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است، در حالی که گوشی R7 باتری ۲۳۲۰ میلی آمپر ساعتی را به همراه دارد. علاوه بر این، کمپانی اوپو قابلیت شارژ سریع VOOC را برای هر دو گوشی فراهم کرده است. شرکت اوپو تکنولوژی شارژ سریع با نام VOOC را در سال ۲۰۱۴ با فبلت Find 7 معرفی کرد. این کمپانی ادعا می‌کند توسط این تکنولوژی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری را در ۳۰ دقیقه می‌توان تا ۷۵ درصد شارژ کرد


گوشی R7 دارای ضخامت ۱۴۳ در ۷۱ در ۶.۳ میلی متر و وزن ۱۴۷ گرم است. گوشی R7 پلاس هم ضخامت ۱۵۸ در ۸۲ در ۷.۷۵ میلی متر و وزن ۲۰۳ گرمی را دارد. اوپو کمی حاشیه‌ی بیشتری در R7 پلاس به منظور جای‌گیری دکمه‌های لمسی در نظر گرفته است. هر دو گوشی مجهز به رابط کاربری  ColorOS v2.1 که اخیرا معرفی شده، هستند که مبتنی بر اندروید ۵.۱ آبنبات چوبی توسعه داده شده است. علاوه براین، پشتیبانی از شبکه‌ی مخابراتی LTE تا سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و دو درگاه سیم کارت فراهم شده است.
گوشی اوپو R7 دراای قیمتی معادل ۴۰۰ دلار و R7 پلاس دارای قیمت ۴۸۰ دلاری است. هر دو گوشی هوشمند از فردا برای پیش‌ فروش آنلاین، در دسترس خواهند بود. عرضه‌ی بین‌المللی برای این گوشی‌ها از اواسط ماه ژوئن در نظر گرفته شده است.


سمیه حسین پور

نظرات کاربران در مورد اوپو رسما گوشی های R7 و R7 پلاس را معرفی کرد


* الزامی
* الزامی