شارپ نمایشگر 5.5 اینچی 4K برای گوشی های هوشمند معرفی کرد

دوشنبه 24 فروردین 1394
موبايل
کم‌کم شاهد عرضه‌ی نمایشگرها با رزولوشن‌های 4K برای گوشی‌های هوشمند هستیم؛ کمپانی سامسونگ اخیرا خبری در خصوص تولید این گونه نمایشگرها منتشر کرده و حالا شرکت ژاپنی شارپ از نمایشگرهای ۵.۵ اینچی 4K مختص گوشی‌های هوشمند پرده برداشته است
سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی است که اخیرا اطلاع داده که در زمینه‌ی تولید صفحه نمایش‌های 4K مشغول خواهد بود. پس از این خبر، گمانه زنی‌هایی در خصوص بهره‌گیری سامسونگ از این نمایشگرها در گلکسی نوت 5 به گوش رسید. حال شرکت ژاپنی شارپ صفحه نمایش‌های ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ را مختص گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است؛ این صفحه نمایشگرها آماده عرضه در سال ۲۰۱۶ بوده و دارای تراکم پیکسلی برابر 806ppi خواهند بود.
شرکت شارپ علاوه بر این نمایشگرها، در آینده‌ای نزدیک صفحه نمایش‌هایی با رزولوش 8K یا ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل عرضه خواهد که این نمایشگرها ۱۶ برابر رزولوشن ۱۰۸۰p هستند


صفحه نمایش‌های 4K به مراتب بهتر از نمایشگرهای 2K است. این نمایشگرها  مزیت‌ بیشتر و کاربرد فراوانی را برای کاربران به همراه دارند. این نمایشگرها قادر به اجرای ویدئوهایی با رزولوشن 4K بوده و این امر باعث می‌شود تا لذت دو چندانی را حین تماشای ویدئوها و فیلم‌ها به کاربر ارائه کند. 
مسئله‌ی نگران کننده‌ای در این زمینه وجود دارد که آن هم باتری گوشی‌های هوشمند است. شاید هنوز باتری‌های گوشی هوشمند آمادگی و توانایی برای پشتیبانی از این نمایشگرها را نداشته باشند. البته هنوز جای امیدی است تا به زودی راه‌حلی برای باتری‌ها نیز در نظر گرفته شود.

سمیه حسین پور

نظرات کاربران در مورد شارپ نمایشگر 5.5 اینچی 4K برای گوشی های هوشمند معرفی کرد


* الزامی
* الزامی