مایکروسافت لومیا 640 و 640XL را رسما معرفی کرد

دوشنبه 11 اسفند 1393
موبايل
مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس خود در MWC 2015 از دو گوشی‌هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ با نام‌های لومیا 640 و لومیا 640XL پرده برداشت.
مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس خود در MWC 2015 از دو گوشی‌هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ با نام‌های لومیا 640 و لومیا 640XL پرده برداشت. لومیا ۶۴۰ از مشخصات فنی نظیر صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی در کنار پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰، یک گیگابایت حافظه‌ی رم و هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. لومیا ۶۴۰ از وجود سنسور هشت مگاپیکسلی در پشت بهره می‌برد و ضمناً یک سنسور یک مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمات ویدئویی در نظر گرفته شده است. مایکروسافت نسخه‌ی LTE این گوشی‌هوشمند را با قیمت ۱۵۹ یورو عرضه می‌کند و کاربران می‌توانند نسخه‌ی 3G را با قیمت ۱۳۹ یورو خریداری کنند.
لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال نیز گوشی‌هوشمند دیگری بود که مایکروسافت در این مراسم رونمایی کرد. این گوشی‌هوشمند  از صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد که می‌توان آن را دنباله‌روی لومیا ۱۳۲۰ خواند. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ و همچنین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی Pureview به‌همراه فلاش ال‌ای‌دی اشاره کرد. ضمناً ردموندی‌ها یک سنسور ۵ مگاپیکسلی را در جلوی گوشی‌هوشمند تعبیه کرده‌اند. حافظه‌ی داخلی لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال نیز ۳۲ گیگابایت و از حافظه‌ی رم یک گیگابایتی در آن استفاده شده است. یک باتری ۳٫۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز این گوشی‌هوشمند را تأمین می‌کند. نمونه‌ی LTE این گوشی‌هوشمند با قیمت ۲۱۹ یورو عرضه می‌شود و ۱۸۹ یورو برای نسخه‌‌ی 3G تعیین شده است.

مایکروسافت اعلام کرد که برای خریداران این دو مدل، اشتراک یک ساله‌ی رایگان آفیس ۳۶۵ را در نظر گرفته است.

حسین خلیلی صفا

نظرات کاربران در مورد مایکروسافت لومیا 640 و 640XL را رسما معرفی کرد


* الزامی
* الزامی