سامسونگ به چه معنا است؟

دوشنبه 4 اسفند 1393
موبايل
این روزها با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون نام کمپانی سامسونگ بسیار زیاد به گوش می‌رسد، اما در ادامه به جای پرداختن به جزئيات مربوط به محصولات سامسونگ، به بررسی معنای نام این کمپانی کره‌ای می پردازیم.
سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند است که عنوان محبوب‌ترین برند گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی را نیز یدک می‌کشد. کره‌ای‌ها علاوه بر تولید انواع گجت‌های موبایل در سایر کسب و کارها نیز فعالیت می‌کنند و نام خود را به  عنوان بزرگ‌ترین کمپانی کره‌ی جنوبی مطرح کرده‌اند. شاید تا حال این سوال را از خود پرسیده باشید که نام سامسونگ از کجا برگرفته شده و به معنای چیست. در ادامه به بررسی معنای نام سامسونگ می‌پردازیم.
شاید با درک معنی نام سامسونگ بتوان دلیل استفاده از عنوان گلکسی را روی گوشی‌ها و تبلت‌های این کمپانی درک کرد. سامسونگ در زبان کره‌ای به معنای سه ستاره است. این نام توسط لی بیونگ چول، موسس سامسونگ انتخاب شده است، چراکه وی این کمپانی را با هدف تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های جهانی بنیان نهاده بود و از این‌رو معتقد بود که سامسونگ روزی همچون ستاره‌ای در آسمان تجارت جهانی خواهد درخشید.
اما چرا موسس سامسونگ، سه ستاره را برای کمپانی خود انتخاب کرد؟ دلیل این امر را باید در زبان کره‌ای و در واقع در فرهنگ کره‌ای یافت. کره‌ای‌ها برای نمایش بزرگی و قدرت یک موضوع از عدد سه استفاده می‌کنند.
سامسونگ هفته‌ی آتی در مراسمی که در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون میزبانی خواهد کرد، نسل جدید پرچمدار خود را معرفی می‌کند. باید منتظر ماند و دید که آیا گلکسی S6 و گلکسی S6 اج می‌توانند ستاره‌ی درخشانی برای سامسونگ باشند یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست

حسین خلیلی صفا

نظرات کاربران در مورد سامسونگ به چه معنا است؟


* الزامی
* الزامی