هوآوی از گوشی هوشمند ۶۴ بیتی Ascend G7 همراه با بدنه فلزی و صفحه نمایش ۵.۵ اینچ رونمایی کرد

جمعه 14 شهریور 1393
موبايل
قبل از شروع رویداد IFA حدس میزدیم که تعداد زیادی گوشی‌ هوشمند جدید خواهیم دید. اکنون هواوی تلفن میان رده‌ خود را که در بیشتر بخش‌ها از فلز ساخته شده معرفی کرد. این گوشی هوشمند که قرار است به زودی با مشخصات خوب به بازار‌ها عرضه شود Ascend G7 نام دارد.
صفحه نمایش این دستگاه هوشمند 5.5 اینچی با وضوح 1280 × 720 پیکسل است که نتیجه آن ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ (ppi) شده است. حافظه رم که هواوی برای G7 در نظر گرفته ۲ گیگابایت است و همچنین ۱۶ گیگابایت نیز حافظه ذخیره سازی داخلی در این گوشی به صورت پیش فرض تعبیه شده است که البته به وسیله کارت‌های میکرو SD قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت را دارد. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای همراه با چیپ پردازشی ۶۴ بیت Snapdragon 410 که بر فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز تنظیم شده، دوربین ۱۳ مگاپیکسل همراه با لنز زاویه باز BSI، دوربین ۵ مگاپیکسل همراه با زاویه دید ۸۸ درجه‌ای در جلوی گوشی، توانایی ارتباطی 4G LTE برای اینترنت پر سرعت، ۳۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت باتری و رابط کاربری مخصوص EMUI 3.0، اشاره کرد.
همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، بیشتر بخش‌های این دستگاه از جنس فلز است و بخش‌هایی در پشت گوشی از جنس  پلاستیک ساخته شده تا ارتباط اینترنتی سریع‌تر و بهتر فراهم شود. با این حال شما به هیچ وجه متوجه استفاده پلاستیک در این گوشی هوشمند نمی‌شوید و زمانی که آن را در دست می‌گیرید حس یک دستگاه رده بالا به شما منتقل خواهد شد. پردازنده ۶۴ بیتی Snapdragon به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم قطعا مشخصاتی خوب محسوب می‌شود، بنابراین قیمتی برابر ۳۵۵ دلار برای Ascend G7 بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. رنگ‌هایی که برای این گوشی در نظر گرفته شده شامل: خاکستری، نقره‌ای و طلایی است.

شاید به نظر آید که رزولوشن صفحه نمایش اسند G7 زیاد با مشخصات سخت‌افزاری دیگر آن همخوانی ندارد، این مورد در صورتی که اندازه صفحه نمایش آن را نیز لحاظ کنیم بیشتر به چشم می‌زند. در هر حال هواوی می‌داند که بسیاری از مردم زمانی که پردازنده Snapdragon 410، حافظه رم ۲ گیابایتی و قیمت مناسب ۳۵۵ دلاری را مشاهده کنند، دیگر زیاد به وضوح صفحه نمایش توجهی نخواهند داشت. اما هستند افرادی که رزولوشن صفحه نمایش دستگاه هوشمند از اهمیت بسیار بالایی در انتخاب آن‌ها برخوردار است. نظر شما درباره گوشی هوشمند جدید هواوی چیست؟ این دستگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

محمد درستکار

نظرات کاربران در مورد هوآوی از گوشی هوشمند ۶۴ بیتی Ascend G7 همراه با بدنه فلزی و صفحه نمایش ۵.۵ اینچ رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی