تولید باتری های جامد ارزان قیمت با دو برابر قدرت بیشتر از لیتیوم یون

شنبه 25 مرداد 1393
تبلت
اکثر دیوایس های ما به وسیله باتری های لیتیوم یونی کار می کنند که اکثرا از دوام و قدرت آنچنان خوبی برخوردار نیستند. اما جالب است بدانید نوعی از باتری های جامد در دست ساخت است که حجمی دو برابر باتری های لیتیوم یونی خواهند داشت.
هیچ چیز جدیدی در مورد باتری های جامد وجود ندارد: به سادگی الکترولیت مایع در باتری های لیتیوم یون با نوع جامد آن جابجا شده و به همین دلیل انرژی بسیار زیادی را می تواند ذخیره کند. ضمن اینکه باتری های جامد به طور کلی ایمن تر هستند چرا که الکترولیت مایع قابل اشتعال است.
باتری های جامد به دلیل مراحل سخت ساخت آنها گران هستند. لایه های الکترولیت جامد باید با دقت فراوان به روی یکدیگر قرار بگیرند. چرا که هرگونه شکاف در هر نقطه از الکترولیت، یک اتصال کوتاه در سلول ایجاد می کند و همین باعث اختلال در عملکرد باتری می شود.
اما در حال حاضر به گزارش تکنولوژی ریویو، شرکت Applied Materials که یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجیزات برای صنایع نیمه هادی و نمایشگر است، ادعا می کند توانسته نسل جدیدی از این باتری ها را با هزینه بسیار اندک با دقت بالا و در مقیاس های بزرگ تولید کند.
فعلا این شرکت از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرده ولی این موضوع می تواند خبر خوبی برای سازندگان گجت های پوشیدنی باشد. طبیعت باتری های جامد با اندازه های کوچک و به شکل های غیر معمول (حتی حالت منعطف) سازگاری کامل دارد.
به نظر می رسد کم کم وقت وداع با باتری های لیتیوم یونی فرا رسیده و در آینده آنها را به صورت جامد خواهیم دید.

نظرات کاربران در مورد تولید باتری های جامد ارزان قیمت با دو برابر قدرت بیشتر از لیتیوم یون


* الزامی
* الزامی