هوآوی جایگاه سوم فروش گوشی‌های هوشمند دنیا را در اختیار دارد

یک‌شنبه 5 مرداد 1393
موبايل
اگرچه ممکن است هوآوی در میان کشورهای غربی چندان برند محبوبی به نظر نرسد، اما این کمپانی چینی در وضعیتی خیره‌کننده قرار داشته و جایگاه سوم فروش گوشی‌های هوشمند دنیا را در اختیار خود دارد.
جایگاه اول و دوم را احتمالا به خوبی می‌توانید حدس بزنید؛ سامسونگ در این لیست صدرنشین بوده و اپل نیز در مکان دوم قرار دارد

البته ممکن است ۶ درصد سهم چندان زیادی به نظر نرسد اما برخی کمپانی‌های سازنده‌ی مشهورتر نظیر اچ‌تی‌سی، نوکیا و سونی حتی جایی در میان پنج فروشنده‌ی برتر ندارند

 البته اگرچه این شرکت‌ها بازار را به قبضه‌ی خود در نیاورده‌اند، اما دست بر روی دست نیز نگذاشته و تنها به تماشای وضعیت اکتفا نمی‌کنند. در هر صورت بخش موبایل هوآوی در حال پر رنگ‌ کردن نقش خود و ارائه‌ی ارقام خیره‌کننده‌ای بوده که برای نمونه می‌توان به افزایش ۱۹ درصدی درآمد این بخش در نیمه‌ی ابتدایی سال میلادی اشاره کرد

با در نظر گرفتن صحبت‌های بسیاری در خصوص به اشباع رسیدن بازار گوشی‌های هوشمند در جریان است، گفته می‌شود که هوآوی بیشتر رشد خود را مدیون بازارهای در حال توسعه بوده است. بر اساس یادداشتی که توسط ریچارد یو، مدیر گروه کسب و کار کالاهای مصرفی هوآوی منتشر شده، بیشترین رشد و افزایش فروش این کمپانی در نواحی نظیر قسمت شمالی آمریکای لاتین، نظیر مکزیک، کلمبیا، ونزوئلا و اکوادور بوده و منطقه‌ی خاور میانه، آفریقا و آسیای جنوبی نیز به دنبال آن شاهد رشد بوده‌اند.

ریچارد یو در این یادداشت که عنوان "عقب نیفتید" را بر خود دارد، چنین اظهار می‌کند که گروه او هم‌اکنون طی شش ماه به نیمی از اهداف درآمدی خود در سال 2014 دست یافته و کاملا بر روی برنامه‌ریزی انجام شده حرکت می‌کند. برخلاف نظر بسیاری از تحلیل گران، به نظر می‌رسد برنامه‌ی هوآوی برای تمرکز بر روی گوشی‌های میان رده و بالا رده نظیر Ascend Mate 2 و Ascend P7 به خوبی در حال جواب دادن است. اگرچه هنوز خبری از انتشار آمار رسمی فروش دستگاه‌های این کمپانی چینی نیست، اما گفته می‌شود ارقام و آمار آن‌ها به اندازه‌ای مناسب بوده است که بتوانند جایگاه سومین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند دنیا را نگاه دارند.

به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی پس از خیزش کره‌ای‌ها، تلاش دارند نقش جدی‌تری در بازار تجهیزات دیجیتال بازی کنند. نقش و جایگاه هوآوی در حالیست که کمپانی هموطن آن یعنی شیائومی اخیرا با آمارهای خیره‌کننده‌ی خود در بازار چین بصورت مرتب در حال رکورد شکنی بوده و تلاش دارد با تقویت جایگاه خود، اسباب گسترش هرچه بیشتر کسب و کارش را فراهم سازد. این شرکت‌ها به خوبی دریافتند که بازار ملی آن‌ها اولین نقطه اتکا خواهد بود و به همین سبب، ابتدا تلاش کردند بازار خانگی خود را از سیطره‌ی کمپانی‌های آمریکایی و کره‌ای خارج سازند و تا حدود زیادی نیز در این راه موفق بوده‌اند.
نظر شما در این خصوص چیست؟ تصور می‌کنید سازندگان چینی می‌توانند خود را به آن سطح از کیفیت برسانند که سایر نقاط دنیا را نیز با محصولات خود قبضه کنند؟

مسعود آموزگار



نظرات کاربران در مورد هوآوی جایگاه سوم فروش گوشی‌های هوشمند دنیا را در اختیار دارد


امیر
1393/05/14 18:58

خیلی عالی


* الزامی
* الزامی