iOS 8 رسما از سوی اپل معرفی شد

سه‌شنبه 13 خرداد 1393
موبايل
شرکت اپل جدیدترین نسخه iOS با نام iOS 8 را در رویداد WWDC معرفی کرد
این نسخه نسبت به نسخه های قبلی دارای تغییراتی در بخش های مختلف و ویژگی هایی جدید می باشد.  iOS 8 دارای ویژگی است که تعامل آن با نسخه جدید OS X یعنی OS X Yosemite را امکان پذیر می کند که از جمله می توان به اشتراک تماس های تلفنی، پیام ها، فایل ها و غیره اشاره کرد.
یکی از ویژگی های جدید iCloud Drive است که به تازگی معرفی شده و برروی iOS 8 وجود خواهد داشت. این سرویس با توجه به نزدیکی به سیستم عامل های OS X و ویندوز می تواند به رقیبی جدی برای سرویس هایی چون DropBox تبدیل شود. iCloud Drive به کاربر اجازه می دهد تا فایل ها را برروی دستگاههای مختلف سینک کند.
همانطور که انتظار می رفت، iOS 8 دارای یک مجموعه HealthKit نیز می باشد که میتواند داده های مختلف را از طریق اپ هایی که وضعیت کاربر را زیر نظر دارند جمع آوری نماید. اپل برای بهتر شدن این مجموعه با Nike و کلینیک Mayo شراکت دارد.
سرویس پیام رسان iMessage اپل هم شاهد تغییرات مثبتی شده است. این سرویس هم اکنون یه رقیب معتبر تر برای سرویس های معروف در این بخش همچون WhatsApp می باشد و می توان از طریق آن پیام های صوتی و تصویری نیز ارسال کرد.
دیگر بخشی که با تغییرات خوبی روبرو بوده، نرم افزار دریافت کننده email در این سیستم عامل می باشد. یکی از قابلیت های اضافه شده به iOS 8، قابلیت حذف ایمیل های بی اهمیت با یک حرکت کشیدن ساده می باشد.
یکی از ویژگی های جدیدی که بسیاری از دولوپرها منتظر آن بودن، اجازه استفاده از Touch ID در اپلیکشن های مختلف بود. این امکان برروی iOS 8 وجود دارد و دولوپرها می توانند از اثر انگشت کاربران در اپ های خود استفاده کنند. بخش نوتیفیکیشن بار نیز با تغییراتی روبرو بوده است. ظاهرا کاربر میتواند ویجت های اپلیکشن های مختلف را درون این بخش قرار داده و از آنها استفاده کند. iOS 8 برای دستگاههای زیر در دسترس خواهد بود. نسخه نهایی این سیستم عامل در پاییز آینده عرضه می شود.

iPhone 4s

iPhone 5

iPhone 5c

iPhone 5s

iPod touch 5th generation

iPad 2

iPad with Retina display

iPad Air

iPad mini


iPad mini with Retina display

نظرات کاربران در مورد iOS 8 رسما از سوی اپل معرفی شد


* الزامی
* الزامی