۴ قابلیت اساسی و کاربردی G3

شنبه 10 خرداد 1393
موبايل
ال‌جی در کنفرانس گذشته‌ی خود، پرچمدار امسال خود را با نام جی 3 معرفی کرد. این تلفن هرچند نهایتا باز هم با بدنه پلاستیکی تولید می‌شود اما بدون شک یکی از بهترین‌های اندروید به شمار می‌رود
در ادامه به معرفی و توضیح این چهار ویژگی اساسی جی3 خواهیم پرداخت:
1 - صفحه‌نمایش 5.5 اینچی

صفحه‌‌نمایش جی 3 سایز ۵.۵ اینچی به مراتب بزرگ‌تر از گلکسی S5 با 5.1 اینچ، One M8 با 5 اینچ و اکسپریا Z2 با 5.2 اینچ است. به طور عادی، صفحه نمایش بزرگ‌تر به خودی خود وجه تمایز ارزشمند و مهمی تلقی نمی‌شود؛ اما همانطور که در مقایسه مشخصات فنی این تلفن با رقبا مشاهده کردید، ال‌جی با باریک‌تر کردن حاشیه دور صفحه نمایش توانسته بدون تغییر زیاد در سایز تلفن، یک صفحه نمایش بزرگ‌تر را در محصول خود جای دهد. همین موضوع در کنار تلاش ال‌جی برای کاهش حاشیه صفحه‌نمایش در این گوشی، جی3 را به یک غول قدرتمند اندرویدی تبدیل خواهد کرد.
2 - رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل

و حالا، این موضوع را می‌توان برای ال‌جی یک رکورد اساسی به حساب آورد و این کمپانی را در جرگه‌ی اولین‌ها قرار داد. تمامی پرچمدارانی که در سال 2014 معرفی شدند، به جز یکی دو مورد تلفن چینی که بعید است به خارج از مرزهای چین راه پیدا کنند، ازهمان صفحات‌نمایشی که در مدل سال قبل با رزولوشن 1920 در 1080  استفاده می‌کنند. اما جی3 را می‌توان اولین پرچمدار اندرویدی مطرح بازار دانست که مجهز به یک صفحه‌نمایش با رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل است. فارغ از بسیاری از ویژگی‌های اساسی این مدل صفحه‌نمایش مانند تراکم پیکسل بیشتر از 500 یا مشکلات پردازشی برای نمایش تصویر در این صفحه‌نمایش که بار زیادی را بر دوش پردازنده و باتری وارد می‌کند، به طور یقین به شما می‌گوییم که نمی‌توانید در هیچ گوشی پرچمدار و مشهور دیگری چنین سطحی از کیفیت و جزئیات تصویر را تجربه کنید.
3 - فوکوس خودکار لیزری به منظور افزایش سرعت و عملکرد دوربین به هنگام عکاسی


اگر بخواهیم به طور دقیق میزان سریع‌بودن یک دوربین را بررسی کنیم، باید چندین فاکتور را در نظر بگیریم. لازم به ذکر است که سرعت عمل یک دوربین تنها به عملکرد سریع آن در فوکوس خودکار وابسته نیست؛ اما هر چه زمان تلف‌شده در مرحله‌ی فوکوس خودکار کمتر باشد، دوربین عملکرد سریع‌تری از خود را بر جای می‌گذارد. شاید دلیل این موضوع که سامسونگ در گلکسی S5 از Phase Detection برای افزایش سرعت عکاسی استفاده کرد نیز همین موضوع بوده است

با این حال، ال‌جی تصمیم گرفته در جی3 از فناوری فوکوس خودکار لیزری استفاده کند. در همین راستا، از یک لیزر کوچک در سمت راست دوربین استفاده کرده تا عملیات مربوط به فوکوس خودکار را تا حد امکان تسریع کند. ال‎جی ادعا کرده که استفاده از لیزر در جی3، سرعت عملکرد دوربین این گوشی را تا حد زیادی افزایش خواهد داد و این گوشی را به غول صنعت تلفن‌های همراه بدل خواهد کرد. البته تا زمانی که این قابلیت جی 3 مورد آزمایش قرار نگیرد، نمی‌توان این ادعای کره‌ای‌ها را به طور کامل پذیرفت.


4 - استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال برای ثبت تصاویر به صورت پایدار

یکی دیگر از امکانات ارزشمند جی 3 در کنار استفاده از دوربین 13 مگاپیکسلی، بهره‌بردن از لرزش‌گیر اپتیکال است. فناوری OIS+ که در گوشی‌ G Pro 2 این کمپانی نیز مورد استفاده قرار گرفته، در جی3 نیز به کار رفته است. ال‌جی معتقد است که این لرزش‌گیر بهتر از لرزش‌گیر اپتیکال بکار رفته در نکسوس ۵ یا جی ۲ کار می‌کند. استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال، به کاربر کمک می‌کند تصاویری بهتر، پایدارتر و فیلم‌هایی یکنواخت و بدون لرزش و پرش در مقایسه با دوربین‌هایی که فاقد این ویژگی‌ هستند، تهیه نماید.
این موضوع، جی3 را به قدرتمندترین گوشی در زمینه بهره‌بردن از فناوری‌های سخت‌افزاری در زمینه عکاسی بدل می‌کند. جالب است بدانید دیگر رقبای این گوشی تنها به استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری برای دست‌یافتن به قابلیت‌های فوق، بسنده کرده‌اند.


آرش شیرخورشیدی

نظرات کاربران در مورد ۴ قابلیت اساسی و کاربردی G3


* الزامی
* الزامی