سن‌دیسک اولین داریو SSD با ظرفیت ۴ ترابایت را رونمایی کرد

یک‌شنبه 14 اردیبهشت 1393
کامپیوتر
روز به روز شاهد محبوبیت بیشتر درایوهای SSD در کامپیوترهای شخصی هستیم. سرعت و دوام بالا در کنار وزن بسیار پایین این درایوها باعث شده است تا بیشتر از این نوع از حافظه‌ها، در کامپیوترهای مختلف استفاده شود
با افزایش تقاضا برای SSDها کمپانی‌های تولیدکننده این درایوها نیز رقابت برای ارایه درایوهای سریع‌تر، پرظرفیت‌تر و همچنین ارزان‌تر را آغاز کرده‌اند. در همین راستا SanDisk اولین درایو SSD با ظرفیت ۴ ترابایت را رونمایی کرده است!

سن‌دیسک اعلام نموده که داریو ۴ ترابایتی این شرکت بازده بالا به همراه قیمت مناسب را ارایه خواهد کرد.
تا به امروز علاوه بر قیمت بالای درایوهای SSD در مقایسه با هارد دیسک‌های رایج بازار، ظرفیت پایین این درایوها باعث می‌شد تا کاربران حداقل در کنار یک درایو SSD مجبور به استفاده از یک دیسک سخت نیز شوند. اما سن‌دیسک با معرفی داریو Optimus Max 4TB SAS SSD مشکل ظرفیت پایین را رفع کرده است.
جالب‌تر این که سن‌دیسک قصد دارد تا درایوهای SSD با ظرفیت ۸ و ۱۶ ترابایتی را نیز روانه بازار نماید. این درایوها نیز قرار است در همان ابعاد استاندارد ۲.۵ اینچ عرضه شوند. سن‌دیسک علاوه بر معرفی داریو ۴ ترابایتی خود، از فناوری جدید این شرکت برای تولید تراشه‌های MLC NAND با لیتوگرافی ۱۹ نانومتری پرده برداشته است. این فناوری امکان تولید حافظه‌های پرسرعت با ظرفیت بالا را میسر می‌سازد.
مهم‌ترین دلایل محبوبیت حافظه‌های SSD مربوط به ابعاد کوچک، وزن پایین، مصرف کم انرژی و همچنین دمای پایین آن‌ها است.  این حافظه‌ها از ضریب اطمینال بالاتری نسبت به دیسک‌سخت‌های رایج بازار برخوردار هستند. سن‌دیسک گارانتی ۵ ساله را برای درایوهای ۴ ترابایتی خود ارایه می‌کند.
امروزه استفاده از درایوهای SSD در سرورها نیز رواج یافته است و کمپانی‌ها ترجیح می‌دهند تا کمی بیشتر هزینه کنند و با جایگزینی درایوهای SSD به جای HDDها قدرت و بازده سیستم را افزایش داده و ضریب اطمینان و امنیت اطلاعات خود را افزایش دهند.

مسعود یوسف نژاد

نظرات کاربران در مورد سن‌دیسک اولین داریو SSD با ظرفیت ۴ ترابایت را رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی