گرافیک‌های جدید اینتل می‌تواند عمر باتری لپ‌تاپ‌ها را بطور چشمگیری افزایش دهند

سه‌شنبه 22 بهمن 1392
لپ تاپ
بخش گرافیک به سرعت می‌تواند باتری یک لپ‌تاپ را خالی نماید؛ به همین دلیل است که اولترابوک‌ها اغلب تنها با کارت گرافیک‌های پایه‌ای ادغام شده با پردازنده اصلی راهی بازار می‌شوند.
 با این حال در صورتی که اینتل نسل جدید گرافیک‌های کم مصرف خود را در پردازنده‌های اصلی خود قرار داده، دیگر قدرت پردازش ویدئویی و عمر باتری دو مفهوم متضاد نخواهند بود.

طراحی آزمایشی این سری، ولتاژ بخش‌هایی از گرافیک که نیاز بیشتری به نیرو دارند را افزایش داده و در مقابل از ولتاژ مدارهای بلا استفاده بطور چشمگیری کم خواهد کرد؛ این طرح همچنین می‌تواند کل هسته‌ی پردازشی را برای لحظاتی غیرفعال نماید. نتیجه‌ی این شیوه، یک GPU با 40 درصد بهره‌وری بالاتر نسبت به آنچه انتظار آن را داریم است.
اینتل صحبتی در خصوص برنامه‌ی خود برای طراحی جدید ندارد اما بیان می‌کند که با استفاده از این پردازنده‌های گرافیکی، می‌توان عمر باتری لپ‌تاپ‌ها را بطور موثری افزایش داده و یا با همان میزان مصرف باتری قبلی، قدرت و کارایی بالاتری را در دل سیستم گنجاند. بنابراین در صورتی که روزی یک لپ‌تاپ فوق نازک خریداری کردید که می‌توان با آن در تمام طول روز کرایسیس بازی کرد، اکنون می‌دانید که از چه کسی باید تشکر نمود.
نسل جدید پردازنده‌های اینتلی طی دو یا سه ماه آینده رونمایی خواهند شد.

مسعود آموزگار

نظرات کاربران در مورد گرافیک‌های جدید اینتل می‌تواند عمر باتری لپ‌تاپ‌ها را بطور چشمگیری افزایش دهند


* الزامی
* الزامی