از آیپد جدید تا مک پرو؛ گزارشی از هر آنچه که در مراسم پاییزی اپل گذشت

چهارشنبه 1 آبان 1392
کامپیوتر
آیپد همچنان دارای همان صفحه نمایش ۹.۷ اینچی است، اما اکنون اپل تغییراتی اساسی در ظاهر دستگاه به وجود آورده است.
دیوانگی پاییزی اپل را در شبی که دقایقی قبل به پایان رسید از سر گذراندیم. حالا می ماند چندین روز پر از خبر و تحلیل که روی سرمان خراب خواهند شد و آن وقت دیگر، کم کم موعد عرضه محصولات به بازار هم از راه می رسد.

 در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آیپد های جدید

iPad Air

آیپد همچنان دارای همان صفحه نمایش ۹.۷ اینچی است، اما اکنون اپل تغییراتی اساسی در ظاهر دستگاه به وجود آورده است. تبلت جدید اپل iPad Air نام دارد و از نسل قبلی خود ۲۰ درصد باریک تر و حدود ۲۰۰ گرم سبک تر است. طراحی دستگاه مانند آیپد مینی شده و اکنون با باریک تر شدن لبه های کناری صفحه نمایش، شاهد دستگاهی بسیار خوش دست تر هستیم. آیپد ایر مانند آیفون، از چیپ A7 با معماری ۶۴ بیتی در داخل خود بهره می برد و تکنولوژی نمایشگر آن نیز همچنان رتینا است. این محصول ۱۰ آبان به بازار عرضه خواهد شد و نسخه wifi آن با ظرفیت ۱۶ گیگابایت با قیمت برابر ۴۹۹ دلار در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. همچنین شایان ذکر است که مدل سلولار آیپد ۱۶ گیگابایتی نیز ۶۲۹ دلار قیمت گذاری شده.


آیپد مینی رتینا

اپل هم اکنون آیپد مینی رتینا را با قابلیتی عرضه کرده که همگان معتقد بودند در نسخه قبلی این محصول باید شاهد حضورش می بودیم. نمایشگر ۷.۹ اینچی این تبلت مجهز به کیفیت رتینا شده و تصاویری با کیفیت ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ پیکسل را به نمایش در می آورد. پردازنده این دستگاه نیز به روز شده و مانند آیپد ایر با چیپ ۶۴ بیتی A7 اپل عرضه می شود. اپل این محصول را با قیمت پایه ۳۹۹ دلار برای مدل wifi شانزده گیگابایتی، و ۵۲۹ دلار برای مدل سلولار به بازار عرضه می کند. همچنین لازم به ذکر است که نسل اول آیپد مینی نیز از چرخه محصولات اپل خارج نشده و هم اکنون با کاهش قیمت، به ارزش ۲۹۹ دلار در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.


مک های جدید

Mac Pro
اپل در کنفرانس WWDC برای اولین بار از مک پرو با طراحی جدید رونمایی کرد. این محصول ابعادی برابر یک هشتم نسل قبلی خود دارد و با قدرت سخت افزاری خیره کننده اش، گزینه ای ایده آل برای حرفه ای ها به حساب می آید. داخل دستگاه از پردازنده Intel Xeon 5 استفاده شده و حافظه آن نیز ۱ ترابایت SSD است. مک پرو در داخل آمریکا اسمبل می شود و اولین کامپیوتر اپل محسوب می شود که پس از مدت ها از این ویژگی بهره می برد. قیمت شروع این دستگاه ۲۹۹۹ دلار است و عرضه آن به بازار در آذر ماه صورت می گیرد.


مکبوک پرو رتینا 
لپتاپ های اپل هم در این کنفرانس نقشی کوچک داشتند و با آپدیت هایی مواجه شدند. مک بوک پرو ۱۳ اینچی با نمایشگر رتینا، اکنون با ۱.۵۶ کیلوگرم وزن نسبت به قبل سبک تر شده و ضخامت آن نیز به ۱.۸ سانتی متر کاهش یافته است. این دستگاه همچنین با مجهز شدن به پردازنده ۲ هسته ای هاسول، عملکرد سریع تری را از خود بروز می دهد. جالب اینکه با وجود تمام این بهبود ها، اپل قیمت دستگاه را ۱۰۰ دلار کاهش داده و هم اکنون آن را با قیمت شروع ۱۲۹۹ دلار در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. طبق ادعای اپل این لپتاپ تا ۹ ساعت شارژ را در خود نگه می دارد.


نسخه ۱۵ اینچی مکبوک پرو رتینا نیز از چیپ Crystalwell ساخت اینتل در داخل خود استفاده می کند و سرعت و عملکرد گرافیکی آن بهبود یافته است. حافظه فلش دستگاه سریع تر شده و باتری آن نیز هم اکنون می تواند تا ۸ ساعت شارژ را در خود نگه دارد. این مدل نیز کاهش قیمت داشته است و از امروز ۱۰۰ دلار ارزان تر و با قیمت شروع ۱۹۹۹ دلار در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.


سیستم عامل رایگان OS X Mavericks

اپل برای اولین بار از نسخه جدید سیستم عامل کامپیوتر های خود در خرداد ماه رو نمایی کرد و امکانات آن را به همگان معرفی نمود. OS X Mavericks نه تنها اپلیکیشن های پیش فرض جدیدی را همراه با خود دارد، بلکه به گفته اپل از لحاظ نرم افزاری نیز عملکرد دستگاه ها را بسیار بهبود می دهد. اپل می خواهد تا همه کاربرانش را به سمت آخرین نسخه از سیستم عاملش جذب نماید، به همین خاطر Mavericks را به صورت رایگان در اختیار هر کسی قرار می دهد که در طول چند سال گذشته یک دستگاه مک خریداری کرده باشد. سیستم عامل های مک در مقایسه با ویندوز هیچگاه گران نبوده اند، اما به هر ترتیب عرضه رایگان در مقایسه با ارزش ۲۰ یا ۳۰ دلاری آن ها در گذشته، خبر از نقشه های جدید اپل می دهد.


مجموعه های نرم افزاری با ظاهر جدید

iLife

کلیه برنامه های مجموعه نرم افزاری iLife برای سیستم عامل های OS X و iOS به روز رسانی شده اند. عملکرد نسخه موبایل این برنامه ها هم اکنون با معماری ۶۴ بیتی آیفون و آیپد همخوانی بیشتری پیدا کرده و تجربه ای روان تر را در اختیار کاربر قرار می دهد. شایان ذکر است که این مجموعه نرم افزاری شامل برنامه های iPhoto و Garagband و iMovie می شود.


iWork
به گفته اپل مجموعه برنامه های iWork یکبار دیگر از پایه برنامه نویسی شده اند تا اکنون عملکرد بهتری با استفاده از معماری ۶۴ بیتی پردازنده آیفون و آیپد داشته باشند. این مجموعه نرم افزار های Pages ،Numbers و Keynote را در خود جای داده است که به نوعی معادل مجموعه آفیس برای اپل به حساب می آیند. این برنامه ها اکنون قابلیت های ویرایشی بیشتری پیدا کرده اند و به صورت رایگان بر روی مک ها و یا دستگاه های مجهز به سیستم عامل iOS نصب می شوند.

نظرات کاربران در مورد از آیپد جدید تا مک پرو؛ گزارشی از هر آنچه که در مراسم پاییزی اپل گذشت


* الزامی
* الزامی