دوربین های دیجیتال D5300، اولین دوربین DSLR نیکون مجهز به وای فای داخلی

پنج‌شنبه 25 مهر 1392
صوتی و تصويری
نیکون طی آپدیتهای گذشته محصولات DSLR خود، آداپتورهای بیسیم ارزان قیمتی را همراه آنها عرضه کرده است
نیکون طی آپدیتهای گذشته محصولات DSLR خود، آداپتورهای بیسیم ارزان قیمتی را همراه آنها عرضه کرده است تا عکاسانی که واقعا نیاز به ارتباط وای فای دارند از این دانگلها بهره ببرند. در این میان WU-1a با قیمت ۵۰ دلار از محبوبیت نسبتا خوبی هم برخوردار شد. اما تا به اینجا هنوز یک راه حل زیبا و سر راست توسط نیکون ارائه نشده است.

و حالا این شرکت سرانجام برای اولین باری یکی از دوربینهای DSLR خود را به وای فای 802.11 درونی تجهیز نموده است. این دوربین که با مدل D5300 معرفی شده، یک میان رده است و برای کاربرانی طراحی شده که به دنبال یک دوربین روزمره با لنز قابل تعویض، کارایی خوب و کیفیت عکس قابل قبول هستند.


این دوربین در واقع جایگزینی برای مدل D5200 این شرکت است و از سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی و پردازشگر EXPEED 4 بهره می برد. D5300 می تواند با کیفیت 1080p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به فیلمبرداری بپردازد و سرعت عکاسی متوالی آن هم ۵ فریم بر ثانیه است. علاوه بر این عمر باتری آن هم بهبود یافته و تا ۷۰۰ عکس شما را همراهی می کند. این در حالی است که مدل قبلی تنها توانایی ثبت ۵۰۰ عکس با هر بار شارژ را داشت.


البته برای دارندگان دوربین D5200 تنها جذابیت محصول جدید می تواند همان وای فای داخلی باشد. شما می توانید با استفاده از وای فای داخلی و اپلیکیشن Wireless Mobile Utility نیکون، دوربین تان را به ابزارهای اندرویدی یا iOS متصل کنید و از آنها به عنوان کنترل از راه دور برای عکاسی بهره ببرید. این اپلیکیشن همچنین می تواند کار انتقال عکسها را هم از دوربین به موبایل یا تبلت انجام دهد.


علی رغم افزوده شدن وای فای به این دوربین، وزن آن ۲۵ گرم نسبت به مدل قبلی کمتر شده و به ۵۳۰ گرم رسیده است. از دیگر مشخصات D5300 می توان به ISO تا ۲۵۶۰۰، نمایشگر بزرگتر ۳.۲ اینچی، GPS داخلی و بدنه ای با قابلیت دستگیری بهتر اشاره کرد. 


انتظار می رود این دوربین از اواخر ماه جاری میلادی در سه رنگ سیاه، قرمز و خاکستری به همراه یک لنز کیت ۱۴۰-۱۸ میلیمتری f/3.5-5.6 با قیمت ۱۴۰۰ دلار راهی بازار شود. و البته بدنه آن هم به تنهایی ۸۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.


گالری عکسهای D5300 نیکون در ادامه مطلب.














نظرات کاربران در مورد دوربین های دیجیتال D5300، اولین دوربین DSLR نیکون مجهز به وای فای داخلی


* الزامی
* الزامی