رونمایی از ساعت هوشمند Nismo توسط نیسان: ابزار پوشیدنی برای ارتباط راننده و اتومبیل

دوشنبه 18 شهریور 1392
لوازم
تا کنون اخبار فراوانی در خصوص تلاش شرکت های تکنولوژی جهت تولید ساعت های هوشمند خوانده ایم
پس از پبل و سونی ، سامسونگ هم هفته گذشته موفق شد با گلکسی Gear به جمع تیم پیشرو در این زمینه بپیوندد. و از سویی کوالکام هم با سرو صدای زیاد ورود زود هنگامToq را نوید داد. اما به نظر می رسد داستان اسمارت واچ آنقدر جذاب است که حتی صنعت اتومبیل هم قصد دارد در آن سرک بکشد.

بله، شرکت نیسان هم ساعت هوشمند Nismo خود را رونمایی کرده و قرار است از فردا در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آن را به نمایش بگذارد. آنها قصد دارند با این ساعت هوشمند، رانندگان را به اتومبیلها متصل کنند و اطلاعات بیومتریک لحظه ای و دقیقی را فراهم آورند.


این ساعت که هنوز در مرحله طرح مفهومی قرار دارد، به طور ویژه قرار است با ثبت میانگین سرعت و میزان مصرف سوخت، راندمان ماشین را مانیتور کند. اطلاعات تله متریک و داده های کارایی را ثبت کند. اطلاعات بیومتریک راننده (همچون ضربان قلب) را کنترل کند. و هنگامی که درون ماشین است، پیام های ارسالی شرکت نیسان را دریافت نماید.


هنوز چیزی درباره قیمت یا زمان عرضه این اسمارت واچ نمی دانیم، اما گفته می شود این ساعت با ترکیب رنگی سیاه و سفید، سیاه و قرمز و شاید سفید تنها عرضه خواهد شد. این ساعت هوشمند قرار است با استفاده از ارتباط بلوتوث کم انرژی به ماشین های نیسان متصل شده و به تبادل اطلاعات بپردازد. برای شارژ باتری لیتیومی آن هم می توان از پورت میکرو یو اس بی استفاده کرد.


نیسان می گوید تحت شرایط استفاده عادی، باتری Nismo تا هفت روز شما را همراهی خواهد کرد. البته هنوز باید منتظر عرضه و تست آن در شرایط واقعی بود تا بتوان این ادعا را پذیرفت!

نظرات کاربران در مورد رونمایی از ساعت هوشمند Nismo توسط نیسان: ابزار پوشیدنی برای ارتباط راننده و اتومبیل


* الزامی
* الزامی