دیگر تلفن هوشمندی تحت برند نوکیا نخواهید دید، ولی تلفن های همراه ارزان قیمت چرا

سه‌شنبه 12 شهریور 1392
موبايل
کم کم نکات جالبی از دل مفاد این قرارداد بزرگ بیرون می آید
سرانجام بعد از مدت ها گمانه زنی، مایکروسافت دو کسب و کار دستگاه ها و خدمات نوکیا را خرید، مشخص شد که اکثر افراد کلیدی نوکیا در مایکروسافت به کارشان ادامه خواهند داد،رئسای دو شرکت بیانیه های مشابهی منتشر کردند، و مایکروسافت دلایل استراتژیک چنین خرید بزرگی را بیان کرد.

اما کم کم نکات جالبی از دل مفاد این قرارداد بزرگ بیرون می آید. اولین مورد این است که مالکیت دو برند Asha و Lumia زین پس به ردموند منتقل خواهد شد و این یعنی دیگر مارک Nokia را بر گرده تلفن های هوشمند این دو برند نخواهیم دید. با این حال تلفن های رده پایین (همراه نه هوشمند)، طبق توافقی ۱۰ ساله همچنان با برند نوکیا به بازار خواهند آمد.


به عبارت دیگر از این پس تلفن های جدید مبتنی بر ویندوز فون که این شرکت فنلاندی عرضه خواهد کرد، دارای برند مایکروسافت هستند و نام نوکیا از عرصه تلفن های هوشمند حذف خواهد شد.


بیایید با خیره شدن به N93 که یکی از ساختارشکنانه ترین طراحی های نوکیا در تمام دوران ها است، با این برند بزرگ -البته در عرصه تلفن های هوشمند- خداحافظی کنیم.
حالا مایکروسافت نیز در کنار اپل و گوگل، یک شرکت همه فن حریف در زمینه پست پی سی ها خواهد بود و رقابت در سال های آینده غیر قابل پیش بینی می شود. 

نظرات کاربران در مورد دیگر تلفن هوشمندی تحت برند نوکیا نخواهید دید، ولی تلفن های همراه ارزان قیمت چرا


* الزامی
* الزامی