سهم فروش آیپد، پایین تر از هر زمان دیگر

یک‌شنبه 6 مرداد 1392
تبلت
از زمانی که استیو جابز نخستین آیپد را معرفی کرد، اپل سهم بزرگی از بازار تبلت ها را در اختیار داشت. به هر ترتیب این خود اپل بود که به نوعی مخترع تبلت به شمار می رفت و طبیعی بود که سایر شرکت های تولید کننده تلاش کنند تا میزان فروش خود را به این کمپانی، نزدیک سازند.
از زمانی که استیو جابز نخستین آیپد را معرفی کرد، اپل سهم بزرگی از بازار تبلت ها را در اختیار داشت. به هر ترتیب این خود اپل بود که به نوعی مخترع تبلت به شمار می رفت و طبیعی بود که سایر شرکت های تولید کننده تلاش کنند تا میزان فروش خود را به این کمپانی، نزدیک سازند. همه چیز برای سیب جادویی ایده آل پیش می رفت تا اینکه آمازون تصمیم گرفت وارد بازی ۷ اینچی های ارزان قیمت شود و درست در همان زمان بود که گسترش سهم بازار اندروید، شیب تند تری پیدا کرد.

با وجود پیشرفت های اندروید، هنوز هم اگر سهم بازار کیندل آمازون، گلکسی تب سامسونگ و نکسوس ۷ گوگل را روی هم بگذاریم، باز هم این آیپد است که در بازار یکه تازی می کند. اما تحلیلگران معتقد هستند که این شرایط ادامه پیدا نخواهد کرد و اوج گیری گیری اندروید، سرانجام آیپد را به زیر خواهد کشید.

آیپد در حال حاضر ۳۵.۵ درصد از سهم فروش تبلت ها را در اختیار دارد که پایین ترین رقم از زمان معرفی آن است. جدی ترین رقیب اپل سامسونگ به حساب می آید که با ۲۰.۲ درصد از سهم بازار، منتظر کوچکترین لغزشی از سوی اپل است تا سلطنت خود در حوزه تبلت ها را اعلام کند.

اپل در فصل گذشته، ۱۴.۶ میلیون آیپد فروخت که با پیش بینی کارشناسان مبنی بر ۱۸ میلیون دستگاه، فاصله زیادی داشت. این در حالی ست که پیش بینی می شود اپل در ۳ ماهه پیش روی نیز تنها ۱۰ میلیون آیپد بفروشد.

یکی از عواملی که می تواند سهم بازار اپل را با افزایش مواجه کند، معرفی نسل پنجم آیپد و همینطور آیپد مینی بعدی است. آنطور که به نظر می رسد اپل برای اینکه آیپد مینی، بازار برادر بزرگترش را مورد تهدید قرار ندهد، قصد ندارد فعلا از نمایشگر رتینا در آن استفاده کند، و این در حالی ست که چند روز پیش گوگل نکسوس ۷ جدید را با کیفیت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل (تراکم ۳۲۳ پیکسل) معرفی کرد.

شما آینده اپل در بازار تبلت ها را چگونه پیش بینی می کنید؟

نظرات کاربران در مورد سهم فروش آیپد، پایین تر از هر زمان دیگر


* الزامی
* الزامی