موبایل FingerQ و اضافه کردن سنسور اثر انگشت به تلفن های اندرویدی

شنبه 8 تیر 1392
موبايل
FingerQ یک شرکت هنگ کنگی است که به تازگی مشغول تولید مجموعه ای از کیس های بیومتریک ویژه اسمارت فون های اندرویدی شده تا برای امنیت بیشتر، سنسور اثر انگشت را به آنها بیافزاید
FingerQ یک شرکت هنگ کنگی است که به تازگی مشغول تولید مجموعه ای از کیس های بیومتریک ویژه اسمارت فون های اندرویدی شده تا برای امنیت بیشتر، سنسور اثر انگشت را به آنها بیافزاید.

البته این سنسورها قرار نیست جایگزین قابلیت های امنیتی درونی تلفنهای اندرویدی شوند و هنوز برای ورود به تلفن هوشمندتان به رمزعبور و پترن نیاز دارید. اما این محصول قرار است لایه امنیتی جدیدی را به اپلیکیشن های مهم انتخابی اضافه کند.



سیستم FingerQ از طریق ابزار جانبی به نام  PrivacQ که یک جلد موبایل است، قابل  استفاده بوده و در مرحله اول برای اسمارت فون هایی چون گلکسی اس سه، چهار، نوت ۲ و اچ تی سی وان تولید می شود. سنسور اثر انگشت تنها یک بخش از این معادله است و اپلیکیشن ویژه ای که توسط شرکت عرضه شده، باید روی اسمارت فون نصب شود تا همه چیز آماده استفاده گردد.


کاربرد اولیه ای که برای این سیستم پیش بینی شده، اپلیکیشن چت FingerQ  است. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد با دیگر کاربران FingerQ به صورت کاملا امن و رمزنگاری شده در ارتباط باشید. و برای خواندن پیام های رمزنگاری شده، علاوه بر باز کردن قفل موبایل با رمزعبور یا پترن، لازم است که انگشت تان را روی سنسور اثر انگشت در پشت کیس گوشی بکشید.

اما اگر کیس ست شده با گوشی تان را گم کنید یا مشکلی برای آن به وجود بیاید، کلیه عکس ها و پیام های رمزنگاری شده با آن را از دست خواهید داد. و البته اگر تلفن هوشمند تان سرقت شود، سارقان با جدا کردن جلد، به پیام ها و عکس های رمزگذاری شده دسترسی نخواهند داشت.


علاوه بر این PrivacQ به شما اجازه قفل کردن دیگر اپلیکیشن های اسمارت فون اندرویدی را هم می دهد. مثلا شما می توانید اپلیکیشن کروم یا گالری عکس را قفل کنید تا کسی بدون اثر انگشت تعریف شده نتواند وارد آنها شود. 

FingerQ همچنان مشغول کار روی نرم افزار ویژه خود است تا قابلیت های بیشتری را به آن بیافزاید. آنها می گویند اولین قدم امکان رمزنگاری پیام ها در دیگر اپلیکیشن های چت و همچنین امکان قفل عکسهای انتخابی درون گالری خواهد بود.



برای مقابله با مواقعی که انگشت شما آسیب می بیند، یا اینکه اسکنر به خوبی اطلاعات را دریافت نمی کند، شما می توانید از یک رمزعبور جایگزین هم استفاده کنید. 


قرار است این کیس جذاب و کارآمد از ماه آینده میلادی با قیمت تقریبی ۴۰ تا ۶۰ دلار وارد بازار شود.




نظرات کاربران در مورد موبایل FingerQ و اضافه کردن سنسور اثر انگشت به تلفن های اندرویدی


* الزامی
* الزامی